kobiety
Adobe Stock
Newsy

Macie więcej niż 40 lat? Wzbogaćcie dietę w te 2 składniki, a kilogramy będą znikać jak szalone

Po 40 roku życia w ludzkim organizmie dochodzi do szeregu zmian związanych przede wszystkim z wahaniami stężeń hormonów we krwi. Wśród nich wymienia się między innymi wolniejszy metabolizm, który jest bezpośrednią przyczyną przybierania na wadze. Jeśli chcecie zachować szczupłą sylwetkę koniecznie zmieńcie swoją dietę.
Weronika Kępa
styczeń 20, 2021

Czas, w którym możecie jeść „cokolwiek”, przemija wraz z 40 rokiem życia. To właśnie wtedy w waszym organizmie dochodzi do licznych zmian związanych ze stopniowym spadkiem stężenia estrogenów we krwi. Ten okres jest szczególnie trudny dla kobiet, bowiem wchodzą one w tak zwaną premenopauzę, która zazwyczaj przypada na 45-55 rok życia.

Kotlety schabowe bez bułki tartej

Objawy premenopauzy

Do najczęstszych objawów premenopauzy należy między innymi ogólne osłabienie kondycji organizmu, zaburzenia koncentracji, pamięci oraz snu, a także zmniejszone libido, skłonność do infekcji intymnych, zaburzenia cyklu miesiączkowego czy gwałtowny przyrost wagi. Aby opóźnić te procesy, powinno się przede wszystkim zmienić dotychczasowy styl życia na bardziej aktywny oraz dietę na zdrowszą.

Spożywajcie więcej białka i wapnia

Po 40 roku życia należy przede wszystkim urozmaicić dietę o produkty bogate w białko i wapń. To właśnie te dwa składniki odżywcze w głównej mierze odpowiadają za sprężystość, elastyczność i młodzieńczy wygląd waszej skóry. Ich niedobór sprawi, że na waszej twarzy, szyi oraz dekolcie zaczną pojawiać się zmarszczki. Z kolei wasze włosy i paznokcie staną się niesamowicie słabe.

Nie można również zapomnieć, że dieta bogata w ryby, produkty mięsne oraz wędliny ma bardzo korzystny wpływ na metabolizm. Jeśli chcecie, by wasz organizm szybciej spalał dostarczone kalorie, koniecznie wzbogaćcie swoje posiłki o te produkty. Korzystny wpływ na wasze ciało ma także mleko, ser żółty oraz jarmuż, który chroni kości oraz zapobiega osteoporozie.

Jedzcie dużo warzyw i owoców

Jeśli skończyliście 40 lat, nie możecie również zapomnieć o włączeniu do swojej diety dużych ilości warzyw i owoców. Okazuje się bowiem, że stanowią one doskonałe źródło błonnika, który wpływa na prawidłowe funkcjonowanie ludzkiego układu trawiennego, a co za tym idzie, przyspiesza metabolizm oraz pomaga w zachowaniu nienagannej, szczupłej figury.

Właśnie dlatego w waszym jadłospisie nie może zabraknąć marchewek, moreli, zielonej pietruszki, ale również bogatych w witaminę C cytrusów takich jak pomarańcze czy cytryny. Pamiętajcie, że warzywa i owoce stanowią najlepsze źródło cennych antyoksydantów i beta karotenu, a na dodatek są niskokaloryczne.

Czy głodówka to dobry pomysł?

Eksperci apelują do osób po 40 roku życia, aby się nie głodziły. Spożywane przez nich posiłki powinny być małe, ale częste i regularne. Specjaliści zachęcają również do zwiększonej aktywności fizycznej, która pomoże w utrzymaniu dotychczasowej wagi.

Komentarze