Kobieta jadła tylko banany przez 12 dni. Nie uwierzycie, co stało się z jej ciałem
Adobe Stock
Newsy

Kobieta jadła tylko banany przez 12 dni. Nie uwierzycie, co stało się z jej ciałem

Sprawdźcie jakie efekty osiągnęła!
Anna Urbańska
marzec 27, 2021

Fakt, że banany są zdrowe to żadna nowość. Warto włączyć je do diety, ale trzeba robić to z umiarem, bo to dość kaloryczny owoc. Niektóre wytyczne mówią o tym, by ograniczać banany do 3 dziennie. Pewna kobieta zdecydowanie się z tym nie zgadza. Postanowiła przeprowadzić eksperyment i sprawdzić na sobie efekty bananowej diety. Przez 12 dni jadła tylko te owoce. Sprawdźcie, jakie były efekty tej nietypowej diety.

Kotlety schabowe bez bułki tartej

Dieta bananowa

Dietetyczka Yulia Tarbath nie zgadza się z tym, że dzienny limit bananów to 3 sztuki. Postanowiła, że spektakularnie obali ten mit. Przez 12 dni była na bananowej diecie. Jadła tylko ten owoc. Chciała sprawdzić efekty takiej diety i zobaczyć jak zareaguje jej ciało. 

Zobacz także

Efekty diety bananowej

Pierwsze efekty zauważyła bardzo szybko. Po kilku dniach przestała mieć bowiem problemy z bólami brzucha, które wcześniej bardzo często jej towarzyszyły. Zniknęły też wzdęcia, z którymi zmagała się do tej pory. Zadziało się to dlatego, że jej ciało mogło „odpocząć” od trawienia innych pokarmów. 
Yulia przyznała też, że dieta pozwoliła się jej odstresować i wyciszyć. Nie musiała myśleć o tym, co zjeść. 

Kolejnym efektem nietypowego eksperymentu była znaczna poprawa kondycji skóry. Według dietetyczki stała się ona gładka i nawilżona. Co ważne, nie stosowała ona żadnych balsamów ani peelingów, więc na pewno był to efekt diety.

Mimo, że nie było to celem eksperymentu, Yulia straciła na diecie bananowej kilka kilogramów. Mówi ona, że jeśli ktoś chciałby pójść w jej ślady i spróbować bananowego detoksu, może jeść też te produkty:

  • Zielone warzywa
  • Seler
  • Sałatę
  • Wodę koksową

Dostarczą one organizmowi innych składników odżywczych. 

Pamiętajcie, że dieta bananowa nie powinna być stosowana przez dłuższy czas. Banany są bardzo zdrowe, ale nie może być to jedyny składnik pożywienia. Zdrowa dieta powinna składać się ze źródeł białka, tłuszczów i węglowodanów. Banany nie mogą być więc jedynym pożywieniem.

 

Komentarze