pączki kalorie
AdobeStock
Newsy

Każdy z nas zje chociaż 1 w Tłusty Czwartek. Ile kalorii ma słodki pączek?

Ile pączków planujecie zjeść w Tłusty Czwartek? Zanim zabierzecie się za pochłanianie tych pysznych słodkości, dowiedzcie się ile mają kalorii – aż trudno uwierzyć!

Każdy z was w Tłusty Czwartek na pewno będzie się zajadał pączkami. Ile ich zjecie? Niektórzy już po 3 pączkach są pełni, a rekordziści bez trudu zjedzą nawet kilkanaście. Ale czy zastanawialiście się kiedyś nad tym, ile kalorii jest w jednym pączku? Wielkie obżarstwo w Tłusty Czwartek może się skończyć powiększeniem oponki na brzuchu! Dowiedzcie się, ile jest kalorii w pączkach i jak można spalić nadmiar energii.

Kotlety schabowe bez bułki tartej

Ile kalorii w pączku?

Najczęściej w Polsce w Tłusty Czwartek sprzedaje się klasyczne pączki smażone w tłuszczu i nadziewane powidłami. Ale Polacy chętnie sięgają też po inne rodzaje tych słodkich wypieków. Coraz popularniejsze są pączki z dziurką, które znacie z amerykańskich filmów. Dobrze sprzedają się też bardzo tłuste pączki hiszpańskie, koniecznie polane lukrem. Można kupić także bardzo smaczne pączki serowe. Sprawdźcie, ile mają kalorii!

  • Pączek z marmoladą, posypany cukrem pudrem: 350 kalorii
  • Pączek hiszpański: 230 kalorii bez lukru i prawie 350 kalorii z lukrem
  • Amerykański pączek z dziurką (donut): od 270 do 350 kalorii, zależnie od dodanej polewy i posypki
  • Pączek serowy: serowe pączki są mniejsze niż te tradycyjne, więc mają odpowiednio mniej kalorii. Jedna taka serowa kulka ma około 50 kalorii, ale założymy się, że na jednej nie poprzestaniecie!

Zobacz także

By ułatwić wyobrażenie sobie tego, co oznacza 350 kalorii w pączku, podpowiemy wam, że zdrowy, dorosły człowiek powinien przyjmować około 2200 kalorii dziennie. Jeżeli więc w Tłusty Czwartek zjecie 3 pączki z marmoladą, to pochłoniecie aż 1050 kalorii, co stanowi prawie połowę waszego dziennego zapotrzebowania! Widzicie więc, że jeśli zjecie jeszcze więcej, to łatwo przekroczycie zapotrzebowanie – a do tego trzeba doliczyć jeszcze kalorie ze śniadania, obiadu i kolacji (chyba, że przez cały dzień będziecie jeść tylko pączki…). Jednym słowem, zjedzenie kilku pączków w Tłusty Czwartek szybko sprawi, że na wadze przybędzie wam nawet pół kilo więcej.

Jak spalić nadmiar kalorii?

Co trzeba zrobić, by spalić kalorie ze zjedzonych pączków? Przygotowaliśmy dla was małą ściągawkę! Poniżej zebraliśmy informacje o tym, jak długo trzeba wykonywać daną aktywność fizyczną, by spalić 350 kalorii, czyli jednego pączka:

  • 1 godzina i 15 minut spaceru
  • 20 minut wchodzenia po schodach
  • Dwie godziny prasowania ubrań
Komentarze
śledzie proboszcza przepis
Adobe Stock
Newsy Każdy z nas uwielbia śledzie. Nie wszyscy jednak mogą je jeść i powinni ich unikać 
Śledzie słusznie kojarzą się ze świętami. Są cenne we właściwości odżywcze, ale nie nadają się dla każdego.
Aleksandra Jaworska
grudzień 23, 2020

Śledzie to przede wszystkim jedna z ryb, po które często sięgamy. Śledzie są bowiem nie dość, że tanie to i pyszne! Można z nich przyrządzić prawdziwie królewskie przekąski Przygotowujecie je z pewnością na różne sposoby. Jak się okazuje, cenicie szczególnie te pod pierzynką, po kaszubsku, w oleju czy w occie. Goszczą na stole z powodu różnych okazji. Czy będą tuczące, zależy od dodatków. Sam śledź ma w sobie dużo białka i mało kalorii.  W 100 g śledzi atlantyckich znajduje się jedynie 160 kalorii. Kaloryczność śledzi wzrasta właśnie przez dodatki, z jakimi postanowicie nie połączyć. Jeśli dbacie o figurę lub liczycie kalorie, warto o tym pamiętać. Będą bardziej kaloryczne, a co za tym idzie – tuczące, jeśli przygotujecie je w śmietanie czy oleju.  Śledź jest jednym z najlepszych źródeł witaminy D Jeśli stwierdzono u was jej niedobory, sięgnijcie po śledzie. Ochronią przed osteoporozą i wesprą prawidłowy rozwój kośćca u dzieci. Witamina D może również odgrywać ważną rolę w regulowaniu nastroju i zapobieganiu chorób układu nerwowego, w tym depresji. Witamina D, co nie mniej ważne, wpływa na działanie układu odpornościowego i chroni przed chorobami. Jest szczególnie ważna w okresie jesienno-zimowym.  W jakiej postaci powinno się jeść śledzie? Jedni je uwielbiają, inni nie mogą znieść ich zapachu. Jedno jest pewne, dobrze przyrządzone, smakują wybornie. Do tego królują na wigilijnych stołach. Trzeba jednak pamiętać, że śledź to tłusta ryba. By można je było włączyć do diety, muszą być odpowiednio przyrządzone.  Usmażenie ich na głębokim oleju stanowczo odpada. Zdecydowanie lepiej ugotować tę rybę na parze. Jeśli natomiast wolicie śledzia w postaci surowej, połączcie...

Przeczytaj
wigilia obostrzenia
AdobeStock
Newsy Jak nie przytyć w święta? Znamy kilka działających cuda trików. Musicie tylko ich przestrzegać
Smażona ryba, przepyszny bigos, śledzie w oleju – wszystko to brzmi przepysznie. Mimo wszystko musimy pamiętać, że życie nie kończy się po świętach!
Hubert Rój
grudzień 22, 2020

Dlatego też święta nie zwalniają nas z myślenia o racjonalnym odżywianiu. Oczywiście wszyscy mamy prawo do smacznej i obfitej kolacji wigilijnej, ale spróbowanie wszystkich wigilijnych dań powinno odbywać się z głową. Wątroba jest tylko jedna. To hasło możemy kojarzyć z reklamowego sloganu. Nie inaczej jest z naszym przewodem pokarmowym i żołądkiem. Warto więc zachować trzeźwość umysłu podczas świątecznej biesiady. Kilka rad dla łakomczuchów Jeśli czujecie, że utrzymanie stabilnej wagi w czasie świąt będzie trudnym zadaniem, nie ma się o co martwić. Mamy dla was kilka prostych rad. Wykorzystajcie te triki, a zapomnicie o poświątecznych detoksach! Nie rezygnujmy z ruchu w czasie świąt! Nic tak nie pomoże nam w spaleniu zbędnych kalorii jak ruch. Bieganie, zabawa z dziećmi, delikatny spacer po kolacji. Polecamy także wyjście na lodowisko z całą rodziną – rozruszacie w ten sposób swój organizm. Oprócz tego to przecież masa frajdy i dobrej zabawy! Jedzmy niewielkie ilości różnych dań Każdy z nas zgodnie z tradycją chce za wszelką cenę spróbować wszystkich 12 dań wigilijnych. Podobnie sytuacja wygląda w dzień Bożego Narodzenia – smaczne, ale i ciężkie śniadanie, mięsny, wytworny obiad, a po drodze całe mnóstwo słodkich przekąsek i deserów. Musimy zachowywać zimną krew. Zamiast dużych talerzy wybierajmy te mniejsze. Automatycznie mniej wrzucimy na talerz. Uważajmy na spożywanie duże ilości słodkości. Dobrze się wysypiajmy Badania wykazały, że osoby niewyspane mają tendencję do większego podjadania. Święta to wbrew pozorom spory wysiłek. Ciągły ruch, niekończące się rozmowy i nieustanna uczta. Dajmy naszemu organizmowi czas na zregenerowanie sił. Odstawmy na bok słodkie napoje i alkohole Łatwo możemy złapać dodatkowe...

Przeczytaj