Grupa popularnych wśród młodzieży YouTuberów, licząc na powtórzenie swojego sukcesu związanego z wypuszczeniem na rynek lodów „Ekipa”, co jakiś czas wprowadza do sklepów nowinki.

Jesienne wdrożenie napojów „Ekipa” nie przyniosło oczekiwanych efektów i nie wywołało euforii wśród młodzieży tak, jak lody. Pojawienie się na półkach sklepowych oranżad właściwie przeszło bez echa. Producenci jednak nie rezygnują i właśnie przygotowali kolejny produkt. Czy tym razem okaże się on hitem?

Katarzyna Bosacka analizuje skład donutów „Ekipy”

Amerykańskie pączki z dziurką, sygnowane marką „Ekipy”, są sprzedawane przez sieć Biedronka. Początek sprzedaży został wzmocniony promocją, która przewiduje cenę 2,39 zł w przypadku, gdy kupicie… 12 sztuk.

Ciastka pokrywa jaskrawoniebieski lukier z fioletowym szlaczkiem i zostały one obsypane różnokolorową posypką. Czy wyglądają apetycznie? Zdania pewnie będą podzielone. Osoby, które szukają naturalnych produktów z tzw. krótkim składem, nie mają czego szukać na półce z donutami „Ekipy”.

Zobacz także:

Katarzyna Bosacka zauważyła na swoim Intsagramie, że skład pączków wcale nie jest krótki:

- 56 składników w 1 pączku, czyli cała „Ekipa” składników.

Jeśli sama liczba składników nie przekonuje was do rezygnacji z jedzenia tych słodyczy, dziennikarka sprecyzowała, co niektóre z nich oznaczają:

- Donut słynnych YouTuberów, który od dzisiaj można kupić w sklepach, zawiera całe morze niezdrowych dodatków — m.in. tłuszcz palmowy, jaja w proszku, spulchniacze czy sztuczne barwniki, np. błękit brylantowy E133, który znajdziemy również… w kostkach do toalet.

Jeśli nawet kostka do toalet nie zniechęca was do wgryzienia się w błękitny lukier, dziennikarka jeszcze inaczej podsumowuje składniki, z których upieczono donuty: 

- 2,69 zł - 329 kcal i świecenie w ciemności gwarantowane.

Idole młodzieży promują niezdrową żywność

Już na temat napojów „Ekipa” dziennikarka wypowiadała się bardzo krytycznie podkreślając, że młodzi ludzie nie powinni reklamować niezdrowych produktów przeznaczonych dla dzieci i młodzieży. Teraz historia się powtarza:

- Kolejny niezdrowy produkt ze złym składem reklamowany przez młodych ludzi dla dzieci czy nastolatków. Ręce opadają.

1 ciastko „Ekipy” waży 70 g i ma aż:

  • 329 kcal
  • 21 g tłuszczu, w tym 12 g kwasy tłuszczowe nasycone
  • 47 g węglowodanów, w tym 12 g cukrów
  • 4,3 g białka
  • 0,8 g soli

 

Idole młodzieży, jak grupa „Ekipa”, mają duży wpływ na swoich fanów. Członkowie grupy mogliby w prosty sposób wypromować wśród nich zdrowe nawyki żywieniowe. Zamiast tego polecają słodycze, które powinny być mocno ograniczane.

Czy robią to wyłącznie dla pieniędzy, nie licząc się ze zdrowiem swoich miłośników?

Źródło: DDTVN.pl, Facebook/Biedronka