Trzecia fala pandemii uderzyła w Polskę z ogromną siłą. Podczas ostatniej konferencji premier Mateusz Morawiecki stwierdził, że zbliżamy się do granic wydolności służby zdrowia. Nic dziwnego, że rząd podjął decyzję o kolejnym, twardym lockdownie. Nowe obostrzenia dotyczą między innymi miejskich targowisk.

Rząd wprowadził nowe obostrzenia 

Przez ostatni tydzień liczby zakażeń COVID-19 stale przekraczały 30 tysięcy. Sytuacja w kraju stała się dramatyczna. Takich statystyk nikt się nie spodziewał, a to, jak ostrzegają eksperci, dopiero początek. Szczyt trzeciej fali ma przypaść na koniec kwietnia lub początek maja. Nic więc dziwnego, że rząd postanowił ogłosić kolejny lockdown, który obowiązuje od 27 marca. 

Zamknięte żłobki oraz przedszkola, działalność obiektów sportowych ograniczona tylko i wyłącznie do sportu zawodowego, zamknięte sklepy budowlane, salony urody, zakłady fryzjerskie oraz kosmetyczne – to tylko niektóre z nowych wytycznych ogłoszonych przez rząd. 

Wśród obostrzeń znalazły się również informacje o limitach klientów robiących zakupy w przestrzeni zamkniętej – sklepach, aptekach czy księgarniach. Jak się okazuje, sprawa dotyczy również miejskich targowisk i bazarków.

Zobacz także:

Jak bezpiecznie zrobić zakupy na bazarach i targowiskach?

Zgodnie z nowymi wytycznymi targowiska mogą funkcjonować pod warunkiem przestrzegania zasad sanitarno-epidemiologicznych. Te mówią, że jeśli powierzchnia placówki handlowej wynosi mniej niż 100 m2 na każde 15 m2 przypada tylko 1 klient (czyli na całe targowisko tylko 6 osób). Jeśli jednak placówka mierzy więcej niż 100 m2 wówczas na każde 20 m2 przypada 1 osoba. 

Robiąc zakupy na targowisku, powinniście przede wszystkim pamiętać o właściwej higienie dłoni (umyte ręce) oraz bezpieczeństwie żywności (produkty spożywcze można dotykać tylko w foliowych rękawiczkach). 

Starajcie się także ograniczać bliski kontakt z każdą osobą, u której widzicie niepokojące objawy (kaszel, katar, problemy z oddychaniem, rozpalone czoło lub pot). Zachowajcie bezpieczną odległość zarówno na linii klient-klient, jak i klient-sprzedawca.