Herbata czosnkowa: na odchudzanie, zły cholesterol i wzmocnienie odporności
AdobeStock
Newsy

Herbata czosnkowa: na odchudzanie, zły cholesterol i wzmocnienie odporności

Jeżeli szukacie domowych sposobów na przeziębienie i wzmocnienie odporności, to idealna będzie naturalna herbata czosnkowa! Poznajcie prosty przepis.
Katarzyna Wyborska
kwiecień 12, 2021

Infekcje sezonowe towarzyszą nam co roku, dlatego warto znać różne domowe sposoby na przeziębienie. Pisaliśmy już o rozgrzewającej herbacie z cytryną, zielonej herbacie z kurkumą i domowym syropie na ból gardła. A czy próbowaliście już herbaty czosnkowej?

Kotlety schabowe bez bułki tartej

Właściwości lecznicze czosnku

Czosnek od wieków ceniony jest ze względu na swoje wspaniałe właściwości zdrowotne. Jego zapach może niektórych zniechęcać, ale uwierzcie – warto się przemóc, ponieważ gdy dopadnie was infekcja, ten naturalny antybiotyk szybko postawi was na nogi! Poznajcie lecznicze właściwości czosnku:

Zobacz także

Czosnek poprawia odporność

Nie od dziś wiadomo, że kto dba o swoje zdrowie, ten powinien jeść dużo czosnku. To warzywo zawiera w sobie olejki eteryczne, których moc zwalczania bakterii jest silniejsza od niektórych antybiotyków! Może pomóc w zwalczaniu paciorkowca i gronkowca złocistego, choć oczywiście zanim zaczniecie się leczyć na własną rękę, koniecznie powinniście odwiedzić lekarza.

Czosnek na cholesterol

Jeżeli zdiagnozowano u was podwyższony poziom cholesterolu, to regularne jedzenie czosnku możecie wpłynąć na jego obniżenie! Skuteczny będzie zarówno świeży czosnek, jak i granulowany lub w formie tabletek.

Przepis na herbatę czosnkową

Do przygotowania wzmacniającej herbaty czosnkowej potrzebne wam będą składniki z poniższej listy:

Składniki:

  • 1 szklanka wody
  • 1 ząbek czosnku
  • Pół łyżeczki świeżego, startego imbiru
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 łyżka miodu

Przygotowanie:

  1. Obierzcie czosnek i pokrójcie drobno lub przeciśnijcie przez praskę.
  2. Obrany korzeń imbiru zetrzyjcie na tarce. Wsypcie pół łyżeczki do garnka i dodajcie czosnek.
  3. Całość zalejcie 200 ml wrzątku (1 szklanka) i gotujcie przez 20 minut na małym ogniu. Po tym czasie zdejmijcie garnek z palnika i odstawcie na 10 minut.
  4. Przecedźcie napar przez sitko. Dodajcie po łyżce soku z cytryny i miodu i wymieszajcie. Gotowe!

Jak pić herbatę czosnkową?

Herbatę z czosnku powinno się pić rano na czczo, od razu po obudzeniu. Dzięki temu maksymalnie skorzystacie ze zdrowotnych właściwości czosnku, imbiru, miodu i cytryny.

Czytaj także:

Komentarze