Zdrowe żywienie jest teraz bez wątpienia w modzie. To jednak jeden z tych trendów, który dobrze wpływa na społeczeństwo i poprawia jego zdrowie, dlatego jest się z czego cieszyć.

Moda na zdrowie a rynek produktów spożywczych

Wraz z tym zmienia się jednak znacząco rynek produktów spożywczych. Coraz częściej na półkach można znaleźć różne produkty „fit”, zamienniki mięsa, które smakują prawie identycznie co mięso, a także tradycyjne produkty, które pozbawiono cukru. Eksperci tez widzą tę zależność. Przewidują, że w niedalekiej przyszłości dosłownie zaleją nas produkty „bez cukru”.

Więcej produktów bez cukru

Według agencji Mintel powstaje coraz więcej produktów, które są oznaczane jako „bez dodatku cukru”. Od maja 2016 roku do kwietnia 2021 roku miał miejsce wzrost z 2 proc. do aż 8 proc. Taki trend jest widoczny też w całej Europie. Oto liderzy pod względem wprowadzania na rynek nowości oznaczonych „bez cukru”:

  • Wielka Brytania (15 proc. nowości spożywczych bez cukru w Europie_
  • Niemcy (13 proc.)
  • Francja (10 proc.)

Co na to konsumenci?

Nie będziecie zdziwieni, gdy dowiecie się, że to po prostu odpowiedź na oczekiwania konsumentów. Coraz więcej osób zwraca na to uwagę przy zakupach spożywczych. Aż 65% konsumentów przyznaje, że próbuje ograniczać ilość spożywanego cukru. We Francji i Niemczech jest to 59% przepytanych osób, a w Hiszpanii nieco więcej niż w Polsce, bo 67%.

Zobacz także:

Co ciekawe, osoby ograniczające spożycie cukru w większości przypadków po prostu starają się rezygnować ze słodyczy i produktów rekreacyjnych, a nie sięgać po ich wersje light.

38% konsumentów w Polsce uważa na przykład, że napoje gazowane bez dodatku cukru nie są dla nich „przysmakiem”.

Co zamiast cukru?

Okazuje się, że konsumenci mają konkretne oczekiwania wobec „uzdrowionych” wersji kupowanych przez siebie przysmaków. Chcieliby zobaczyć produkty z większą zawartością błonnika, który wspiera zdrowie jelit. Bardzo ciekawym składnikiem jest na przykład inulina, która ma słodki smak, a jednocześnie pełni funkcję błonnika.

Konsumenci chętnie zobaczyliby też dużą ilość produktów ze stewią (roślinnym, naturalnym słodzikiem) w składzie.

A wy, do której grupy należycie?

Czytaj także: