sposób na wzdęcia
Adobe Stock
Newsy

Doskonale wymiata złogi z jelit. Wystarczy jedna szklanka rano, a zapomnicie o wzdęciach

Nie od dziś wiadomo, że siemię lniane zawiera mnóstwo cennych wartości odżywczych, które mają niesamowicie pozytywny wpływ na pracę układu pokarmowego. Spożywajcie je tak często, jak to możliwe.
Weronika Kępa
luty 12, 2021

Siemię lniane zaliczane jest do tak zwanych superfoods, czyli żywności zawierającej mnóstwo cennych wartości odżywczych, a co za tym idzie wykazującej właściwości prozdrowotne. Te niepozorne ziarna mają bardzo pozytywny wpływ na pracę całego, ludzkiego organizmu. Właśnie dlatego tak często wykorzystuje się je w ziołolecznictwie.

Kotlety schabowe bez bułki tartej

Cenne wartości odżywcze siemienia lnianego

Siemię lniane zawiera przede wszystkim duże ilości błonnika, który nie tylko bardzo korzystnie wpływa na wasze jelita, ale również obniża poziom złego cholesterolu w organizmie. Nie może także zapomnieć o lignanach, których spożywanie zmniejsza ryzyko zachorowania na różnego rodzaju nowotwory, a także działa osłonowo na wątrobę.

Siemię lniane to bardzo cenne źródło kwasów tłuszczowych omega-3, aminokwasów, minerałów, witamin, substancji śluzowych oraz steroli roślinnych. Dwa ostatnie chronią wasz organizm przed wolnymi rodnikami i pozytywnie wpływają na funkcjonowanie układu pokarmowego.

W jaki sposób spożywać siemię lniane?

Produkt można jeść na wiele sposobów. W końcu występuje nie tylko w formie proszku, ale również całych ziaren lub oleju. Siemię lniane w pierwszej postaci z powodzeniem możecie stosować jako przyprawę i dodawać do swoich ulubionych potraw – sałatek, owsianek, koktajli, zup, mięsa, a nawet kanapek. 

Jeśli zdecydujecie się na całe ziarna, uprażcie je na patelni, tak samo jak pestki słonecznika czy dyni, a następnie umieśćcie na przykład w swojej sałatce warzywnej lub owocowej. Z ich użyciem możecie również upiec przepyszny chleb.

Z siemienia lnianego możecie także przyrządzić przepyszny kisiel, który nie tylko błyskawicznie rozprawi się wzdęciami i biegunką, ale również złagodzi objawy choroby wrzodowej. Jego przyrządzenie jest dziecinnie proste.

Zobacz także

Przepis na kisiel z siemienia lnianego

Będziecie potrzebować: 3 łyżek ziaren lnu i przegotowanej, ciepłej wody.
Przygotowanie: ziarna siemienia lnianego umieśćcie w szklance lub kubku, a następnie zalejcie wodą i odstawcie na ok. 1 godzinę. Po upływie tego czasu odcedźcie kisiel i jedzcie co najmniej raz dziennie.

Przepis na napój z siemienia lnianego

Siemię lniane możecie również pić jako napar. Wystarczy, że zalejecie łyżeczkę zmielonych ziaren ½ szklanki ciepłej wody i odstawicie na ok. 10 minut. Po upływie tego czasu napar zgęstnieje i będzie gotowy do picia.

Komentarze