ból wątroby domowe sposoby
AdobeStock
Newsy

Domowy, detoksykujący napój na wątrobę. Działa jak balsam. Od razu poczujesz się lepiej 

Ledwo zacząłeś jeść i już cię boli brzuch? Przyczyną mogą być zbyt tłuste i obfite dania, które wymuszają wzmożoną pracę wątroby, a co za tym idzie - dokuczliwy ból i dyskomfort. Wypróbuj ten sok, który złagodzi objawy!
Katarzyna Wyborska
grudzień 01, 2020

Zbliżają się Święta, a ciebie na samą myśl zaczyna boleć brzuch? Niestety, polskie tradycyjne potrawy wigilijne są bardzo ciężkostrawne. Kapusta, grzyby czy fasola to nieodłączny element świątecznych dań. Co zrobić, żeby nie odchodzić od stołu z męczącym bólem brzucha? Można spróbować alternatywnych dań, ale czy to będzie to samo? Czymże jest Wigilia bez pierogów z kapustą i grzybami, bigosu czy barszczu z uszkami? Aby powstrzymać ból brzucha i wspomóc układ trawienny w tym czasie pełnym wyzwań, trzeba go czymś wspomóc – a do tego najlepiej nadaje się domowy sok na wątrobę!

Kasia gotuje z Polki.pl - Ciasto marchewkowe z orzechowym kremem

Dlaczego po jedzeniu boli wątroba?

Choć wątroba nie jest unerwiona, to często po obfitym posiłku zaczyna kłuć i boleć. Dlaczego? Otoczona jest przez błonę surowiczą, która może być rozpierana przez obciążoną wątrobę, a to wywołuje dyskomfort i ból. Gdy jemy ciężkostrawne i tłuste potrawy, to wątroba musi wytworzyć więcej żółci, by je strawić. Poza kłuciem z prawej strony możemy odczuwać pełność w żołądku, odbijanie, wzdęcia czy dostać rozwolnienia.

Przepis na domowy sok na wątrobę

Aby wspomóc ten cenny narząd w trudnym, świątecznym czasie, warto spróbować domowych sposobów! Zwłaszcza podczas świąt, gdy trudno jest dostać się do apteki. Cytryna i ogórek odkwaszą organizm, a dodatkowo wspomogą wątrobę w usuwaniu toksyn. Natomiast mięta złagodzi ból brzucha.

Potrzebne wam będą te składniki:

  • 1 cytryna
  • Kilka świeżych liści mięty
  • 1 ogórek
  • Litr wody

Przygotowanie

  1. Wyciśnij sok z cytryny, a ogórka obierz i pokrój w kostkę.
  2. Wszystkie składniki wrzuć do blendera, wlej wodę i zmiksuj.  
  3. I gotowe! Taki samodzielnie przygotowany sok będzie idealny po każdym ciężkostrawnym posiłku. Możesz go pić kilka razy dziennie.

 

Komentarze
Zaparcia
Fizkes/Adobe Stock
Newsy Naturalne, w 100% domowe sposoby na zaparcia. Będziecie zaskoczeni ich skutecznością
Zaparcia to problem wielu z nas. Zamiast faszerować się chemią, wypróbujmy domowych, naturalnych sposobów.
Hubert Rój
grudzień 01, 2020

O tym jak dolegliwe mogą być zaparcia, nie trzeba nikogo przekonywać. Ten problem jest powszechny dla społeczeństw większości krajów Zachodu. Wiąże się z siedzącym trybem życia, nieodpowiednią dietą, a także z podeszłym wiekiem. Jednak powody zaparć mogą być doprawdy różnorakie. Od alergii i zatrucia toksynami, przez problemy psychiczne, metaboliczne, aż do hemoroidów. Innym nietypowym, ale częstym powodem zaparć jest po prostu lekceważenie konieczności wypróżnienia, co z kolei może zaburzać odruch defekacyjny. Leczenie zaparć warto zacząć więc od postawienia właściwej diagnozy i określenia konkretnej przyczyny tego schorzenia. Gdy z pomocą lekarza uda się nam to osiągnąć, wcale nie jesteśmy skazani na drogie lekarstwa i medykamenty. Ratunku możemy szukać w domowych sposobach. Oto niektóre z nich. Naturalne sposoby na zaparcia Picie produktów mlecznych i spożywanie nabiału – na zaparcie dobrze podziała regularne picie kefirów, jogurtów i kwaśnego mleka. Tego rodzaju produkty szybko poprawią pracę jelit. Jedzenie warzyw – w czasie zaparć warto spożywać warzywa. Szczególnie te bogate w błonnik. Wysoką zawartością błonnika charakteryzują się warzywa strączkowe. Fasolka, groch, bób mogą jednak wywoływać z kolei wzdęcia i gazy, dlatego warto spożywać je z umiarem, a także przygotowywać je w odpowiedni sposób. Jedzenie owoców – a wśród nich głównie śliwki i morele. Te owoce pomogą na zaparcia zarówno na surowo, jak i w postaci suszonej. To dobra wiadomość zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, kiedy to nie mamy tak szerokiego dostępu do świeżych owoców prosto z ogrodu. Jedzenie kiszonek – kapusta kiszona jest prawdziwą bombą witaminową. Oprócz tego zawiera dużo cennych kultur bakterii...

Przeczytaj
banany
Pixabay
Newsy Zielone banany od tych mocno dojrzałych różnią się nie tylko smakiem. Które są zdrowsze?
Dojrzałe, czy nie? Które wybrać? Które można jeść? Odpowiadamy na najpopularniejsze pytania dotyczące bananów - odpowiedzi mogą was naprawdę zdziwić!
Katarzyna Wyborska
grudzień 01, 2020

Banan to jeden z najpopularniejszych owoców. Smaczny, nieprzesadnie słodki i bardzo sycący – doskonale nadaje się do zjedzenia w ramach podwieczorku lub drugiego śniadania, ale także jako dodatek do owsianki czy koktajlu owocowego. Można też z niego zrobić pyszną babkę bananową! W sklepach najczęściej możemy znaleźć lekko zielone i niedojrzałe banany i zwykle po zakupieniu czekamy dzień lub dwa, by owoce dojrzały. Czy można jeść niedojrzałe banany? Jaka jest różnica między bananem zielonym, a tym w głęboko żółtym kolorze? Właściwości bananów Wiedzieliście, że spośród wszystkich owoców banany zawierają najwięcej węglowodanów? Dzięki temu są bardzo polecane osobom uprawiającym sport – jeden banan zjedzony od razu po treningu pozwala szybko uzupełnić cenne składniki odżywcze i dodaje energii. Do tego są bogate w potas, który przyspiesza usuwanie wody z organizmu i pomaga w leczeniu nadciśnienia. Wysoką zawartość witaminy C docenią wszyscy, którzy dbają o zachowanie odporności swojego organizmu. Zielone czy dojrzałe? Na podstawowe pytanie „Czy można zjeść zielonego banana” odpowiemy od razu – można! Co więcej, zarówno zielone jak i mocno dojrzałe banany są zdrowe. Po prostu poza różnicą w smaku mają inne właściwości. Niedojrzały banan – twardy, zielony i wręcz lekko kwaśny. Na tym etapie dojrzałości jest najbardziej ciężkostrawny i sycący. Zielone banany mają najniższy indeks glikemiczny co oznacza, że nie powodują gwałtownego wzrostu poziomu cukru we krwi. Z tego powodu cukrzycy powinni wybierać tylko niedojrzałe i lekko dojrzałe banany. W dodatku zielone banany bardzo dobrze działają na układ trawienny ze względu na dużą zawartość prebiotyków. Lekko dojrzały banan – na tym etapie owoce zawierają najwięcej błonnika....

Przeczytaj