Zdrowa kiszona kapusta
AdobeStock
Newsy

Dlaczego kobiety po 50-tce powinny jeść codziennie garść kiszonej kapusty? Odpowiedź powali was na kolana

Kiszona kapusta ma wiele świetnych właściwości! Przeczytajcie na co pomaga.
Anna Urbańska
marzec 08, 2021

Jedzenie kiszonej kapusty jest bardzo zakorzenione w polskiej kulturze. To bardzo dobrze!

Jest ona nie tylko pyszna, ale też bardzo zdrowa. Szczególnie dla kobiet po 50-tce, które powinny jadać ją niemal codziennie.

Kapusta kiszona jest składnikiem bigosu, kapuśniaku czy łazanek. Często podaje się ją na ciepło, ale też na zimno w formie surówki.

Choć na niektóre osoby działa wzdymająco, jeśli nie macie po niej przykrych objawów, jadajcie kapustę kiszoną często. Jest naprawdę zdrowa!

Kotlety schabowe bez bułki tartej

Dlaczego kiszona kapusta jest zdrowa?

Jak wspomnieliśmy, kiszona kapusta może być jedzona przez ludzi praktycznie w każdym wieku. Ma wiele właściwości zdrowotnych, ale szczególnie cenna jest ona dla kobiet po 50-tce.

W tym wieku jeszcze ważniejsze jest wzmacnianie organizmu i częste jadanie niektórych mikroelementów, które znajdziecie właśnie w kapuście kiszonej.

Kapusta wspomaga florę jelitową

Najważniejszym składnikiem kapusty kiszonej, który czyni ją niezwykle zdrową, jest obecność żywych bakterii probiotycznych.

Naturalne produkty kiszone i fermentowane są źródłem probiotyków, które są naprawdę niezwykle cenne dla organizmu.

Wspierają florę jelitową i przyczyniają się do wspierania dobrych bakterii żyjących w waszych jelitach. Kiszona kapusta:

Poprawia nastrój

Zdrowe jelita to zdrowy umysł, dobrze funkcjonujące jelita ze zdrową florą bakteryjną odpowiadają za dobre samopoczucie. Niektóre badania udowodniły nawet rolę flory jelitowej w powstawaniu depresji!

Polepsza odporność

Wraz z wiekiem spada ogólna odporność organizmu. Każdy element, który ją poprawia, jest niezwykle cenny. Probiotyki zdecydowanie wzmacniają naturalną odporność i zapobiegają zarówno sezonowym przeziębieniom, ale też poważniejszym chorobom, które mogą wystąpić na skutek zaburzeń funkcjonowania układu odpornościowego.

Wspomaga trawienie 

Choć kapusta kiszona kojarzy się wam pewnie z czymś ciężkostrawnym, jedzona regularnie wspiera dobre funkcje jelit i przewodu pokarmowego. Po 50-tce to szczególnie ważne, bo wtedy występują najczęściej problemy z wypróżnianiem.

Zapobiega osteoporozie

Kapusta jest sama w sobie bardzo bogatym roślinnym źródłem wapnia. Wapń przechodzi więc też do kapusty kiszonej. To niezwykle ważny pierwiastek w diecie osób, które powoli się starzeją, gdyż pozwala utrzymywać dobry stan kości.

Wartości odżywcze kapusty kiszonej

100 g kiszonej kapusty dostarcza:

  • 18 kcal
  • 0,1 g tłuszczu
  • 0,9 g białka
  • 4,3 g węglowodanów, w tym 2,9 g błonnika

 

Komentarze