Czy Żabka podebrała pomysł studentom? Afera o zielonego hot-doga
AdobeStock
Newsy

Czy Żabka podebrała pomysł studentom? Afera o zielonego hot-doga już w sądzie

Grupa studentów z Poznania twierdzi, że sieć Żabka Polska bezprawnie wykorzystała ich autorski pomysł na hot-doga. Sprawa trafiła do sądu.

Sieć Żabka wpadła w niemałe kłopoty. Studenci z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu zarzucają sieci kradzież ich autorskiego pomysłu na hot-doga. Sprawa stała się na tyle poważna, że trafiła już do sądu. 

Konkurs Żabki dla najbardziej kreatywnych studentów

Początek tej sprawy sięga 2019 roku. To właśnie wtedy sieć Żabka Polska, we współpracy z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu zorganizowała konkurs dla studentów o nazwie „Kreatorzy Produktu”. Pełna ciekawych pomysłów młodzież chętnie wzięła udział w zabawie.

Jeden z zespołów liczących trzy osoby wymyślił słodką kanapkę „Kumkacz”, która miała przypominać żabę. Komisja konkursowa poprosiła jednak o zmianę koncepcji i zaproponowanie słonej przekąski. Wobec tego studenci zaproponowali „Żapnapkę” - hot-doga w zielonym kolorze.

Udało im się to osiągnąć za sprawą dodania do bułki szpinaku. Co więcej, jak mówią studenci, poza wyglądem i składem hot-doga przedstawili cały zamysł marketingowo-logistyczny. Jednym słowem, Żabka dostała na talerzu gotowy produkt do sprzedaży.

Jednak, po początkowym entuzjazmie, nagle członkowie komisji konkursowej zaczęli podobno traktować ozięble zespół, który wymyślił „Żapnapkę”. Studenci nawet poskarżyli się na takie zachowanie, za co zostali przeproszeni i zapewniano ich, że ich pomysł jest wspaniały i znajdzie się na pewno na podium. Tak się jednak nie stało.

Zobacz także
Żabka sfinansuje wynajem mieszkań dla rodzin pracowników

Żabka sfinansuje wynajem mieszkań dla uchodźców. Da im też pracę i pomoc psychologiczną

W Żabkach pojawią się… paczkomaty? Sieć łączy siły z InPost

W Żabkach pojawią się… paczkomaty? Sieć łączy siły z InPost

Uderzające podobieństwo hot-dogów

Studenci pogodzili się z porażką, jednak Żabka nie pozwoliła im zapomnieć o konkursie. Odbywał się on pod koniec 2019 roku, a w czerwcu 2020 Żabka wprowadziła do swojej oferty nowy produkt. Był to hot-dog „Willy Zielonka”, który był uderzająco podobny do odrzuconej w konkursie „Żapnapki”. 

Oburzeni studenci skontaktowali się z siecią Żabka Polska skarżąc się na to, że bezprawnie skorzystano z ich pomysłu, za co nawet im nie zapłacono. Dostali ofertę w postaci 3 tysięcy złotych na osobę w zamian za przekazanie wszystkich praw do produktu. Młodzież nie daje za wygraną i sprawa została skierowana do sądu. Autorzy „Żapnapki” żądają przeprosin i zadośćuczynienia ze strony Żabki. 

Sieć Żabka Polska zapytana o tę sprawę odrzuca postawione jej zarzuty. Portal wirtualnemedia.pl opublikował wyjaśnienia sieci:

- Pragniemy podkreślić, że Sąd Okręgowy w Poznaniu w sprawie zainicjowanej przez studentów już w 2020 roku wyraźnie wskazał w uzasadnieniu wydanego postanowienia, że ich żądania nie mają podstaw prawnych. Sąd podkreślił, że przedstawione przez studentów pomysły nie miały charakteru utworów, w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Nadto Sąd wyraźnie przychylił się do stanowiska Spółki, iż pomysł studentów oraz produkt wprowadzony na rynek przez Żabka Polska są tak istotnie odmienne, że nie może być mowy o naruszeniu praw studentów.

Żapnapka miałaby składać się z bułki o brązowej skórce, zielonym miękiszu z dodatkiem szpinaku, w której znajduje się miks sałat, sos oraz panierowany kawałek kurczaka, natomiast Willy Zielonka to hot-dog z pojedynczą parówką, w zielonej bułce z dodatkiem szpinaku oraz sosem z zielonych pomidorów.

Źródło: epoznan.pl, wiadomoscihandlowe.pl, dlahandlu.pl 

Magda Gessler odpowiada na pytania

żabka catering dieta pudełkowa
Adobe Stock
Newsy
Żabka idzie „o krok dalej” i wprowadza zupełnie nową usługę. Zdębiejecie, gdy to przeczytacie
Sieć sklepów spożywczych Żabka, wyznacza ogólnopolskie trendy. Zaczęło się od placówek pocztowych, teraz będzie coś jeszcze bardziej innowacyjnego.

Jedna z największych firm cateringowych działających na polu tzw. diet pudełkowych, właśnie przechodzi pod kontrolę sieci sklepów Żabka. Odpowiedź na potrzeby milionów klientów – taki komunikat płynie z centrali Żabki w kontekście przejęcia przez sieć spółki cateringowej. Czy rzeczywiście Żabka spełnia tym ruchem najskrytsze marzenia i oczekiwania polskich konsumentów – nie nam to oceniać. W jaki sposób sieć sklepów Żabka osiągnęła swój sukces? Tak czy siak, z punktu widzenia biznesowego, to duży i odważny krok naprzód. Nie pierwszy w historii sieci. Żabka zyskała sporą popularność wśród Polaków za sprawą wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę. Sieci udało się ominąć ten zakaz. Żabki pozostają otwarte we wszystkie niedziele niehandlowe dzięki jednemu sprytnemu trikowi. Chodzi oczywiście o obecność tzw. placówek pocztowych na terenie wszystkich otwartych w niedziele sklepów sieci. W ten sposób Żabka stała się punktem zaopatrzeniowym milionów Polaków w niedziele i święta. Szczególnie bogatą ofertą sklepy mogą pochwalić się, jeśli chodzi o napoje wysokoprocentowe. Czy w Żabce będą do kupienia obiady w pudełkach? Po sukcesie Żabki w tym obszarze, sklep postawiła na rozwój w jeszcze innej płaszczyźnie. W Żabkach oprócz ekspresów do kawy, pojawiły się opiekacze, grille i inne piekarniki. Dzięki temu w niemal każdym sklepie oznaczonym charakterystycznym zielonym szyldem, możecie zakupić ciepłego hamburgera, hot-doga czy inne tego typu danie. Co zmieni przejęcie przez sieć Żabka spółki Maczfit? Z ust szefostwa Żabki dosięgają nas zapewnienia o tym, że sieć sklepów zadba o prozdrowotne wybory Polaków. Aż chciałoby się rzec: wreszcie. Na razie jednak...

Zmarła jedząc hot-dogi. Lekarze apelują, by nigdy nie robić 1 rzeczy
Pixabay
Newsy
Zmarła jedząc hot-dogi. Lekarze apelują, by nigdy nie robić 1 rzeczy podczas ich konsumpcji
20-letnia Madelyn „Madie” Nicpon, zmarła w wyniku zakrztuszenia się podczas konkursu jedzenia hot-dogów. Jak doszło do tej mrożącej krew w żyłach historii?

W ubiegłym tygodniu w USA doszło do niewyobrażalnej tragedii. Niespełna 20-letnia gwiazda lacrosse'u Madelyn „Madie” Nicpon, zmarla po tym, jak zadławiła się jedzeniem na konkursie jedzenia hot-dogów. Studentka biopsychologii na Uniwersytecie Tufts została przewieziona do szpitala w Bostonie, gdzie następnego dnia zmarła. Jak doszło do tej strasznej tragedii? Zadławiła się hot-dogami Madelyn „Madie” Nicpon była szkolną gwiazdą lacrosse'u. W ubiegłym tygodniu w jej szkole zorganizowano zbiórkę na cele charytatywne, podczas której odbył się konkurs w jedzeniu hot-dogów. To niezwykle popularna w Stanach Zjednoczonych rywalizacja, podczas której uczestnicy starają się zjeść jak najwięcej hot-dogów. Jedną z osób biorących udział w wydarzeniu była właśnie Madie. Podczas szybkiego pałaszowania fast foodów, 20-latka nagle straciła przytomność i osunęła się na ziemię. Wokół dziewczyny natychmiast zgromadzili się jej przyjaciele, którzy rozpoczęli procedury ratujące życie. Na miejsce zdarzenia została też wezwana karetka, która przewiozła Madie do szpitala. Mimo wysiłków lekarzy, dziewczyna następnego dnia zmarła. Czy dało się jakoś tego uniknąć?         Wyświetl ten post na Instagramie                       Post udostępniony przez Tufts Lacrosse (@tufts_lacrosse) Przyczyny niebezpiecznych zadławień W 2019 roku w Stanach Zjednoczonych odnotowano 5228 zgonów z powodu zadławienia. Śmierć z powodu zadławienia jest częstsza wśród osób starszych, które mają trudności z...

Joanna Przetakiewicz: „Hot dogi ze stacji benzynowej to mój ulubiony przysmak”. Jest się czym chwalić?
ONS/Pixabay
Newsy
Joanna Przetakiewicz ulubione jedzenie kupuje na stacji benzynowej. Czym się zajada?
Joanna Przetakiewicz słynie z niesamowitej figury i zadbanego ciała. Aż trudno uwierzyć, że projektantka uwielbia zajadać się... fast foodami. Jak ona to robi, że nie tyje?

Joanna Przetakiewicz to polska projektantka mody, założycielka i dyrektor kreatywna domu mody La Mania oraz pomysłodawczyni akcji Era Nowych Kobiet. Niewiele osób wie, że Joanna jest z zawodu radcą prawnym i prowadzi sieć klinik dentystycznych. Prywatnie jest żoną producenta programów telewizyjnych Rinke Rooyensa oraz mamą trzech dorosłych synów, którzy są owocem jej pierwszego małżeństwa. Przetakiewicz była też wieloletnią partnerką słynnego polskiego miliardera i przedsiębiorcy Jana Kulczyka, Biznesmen zmarł 29 lipca 2015 r. w Wiedniu w wyniku powikłań po zabiegu kardiologicznym. Niesamowita figura Joanny Mimo iż Joanna Przetakiewicz ma już 53 lata, wciąż może się poszczycić smukłym i zgrabnym ciałem. Jak ona to robi? Czy jest na jakiejś specjalnej diecie?  Patrząc na smukłą figurę projektantki wydawać, by się mogło, że żywi się ona tylko odżywczymi smoothie i liśćmi sałaty, ale rzeczywistość może was zaskoczyć.  Przetakiewicz spożywa sporo kalorii. W jednym z wywiadów gwiazda przyznała, że odkąd skończyła 50 lat, regularnie zajada się... fast foodami, a najbardziej lubi jeść hot dogi ze stacji benzynowych.  Przetakiewicz uwielbia też kotlety de volaille . Tyle słyszałam, że po "50" zacznę tyć. A ja wcale nie tyję, a wręcz chudnę. Moje koleżanki się śmieją, że ciągle jem kotlety mielone z indyka, hot dogi, frytki, hamburgery i zamiast przybierać na wadze, to tracę kilogramy. A już hot dogi ze stacji benzynowej to mój ulubiony przysmak. Nie wyobrażam sobie bez nich życia - Joanna zdradziła „Faktowi”. Jeżeli wy także jesteście miłośnikami hot dogów, odradzamy wam ich spożywanie. Hot dogi mogą z pozoru wydawać się kuszące – są ciepłe, smaczne i przyciągają chrupiącą bułką i sosami, ale hot dog ze stacji benzynowej to najgorsze,...

żabka catering dieta pudełkowa
Adobe Stock
Newsy
Żabka rozszerza zakres działania. Sieć otwiera mobilne sklepy w pobliżu szkół, targów i festiwali
Żabka planuje rozszerzyć zakres działania i otwiera sieć mobilnych sklepów.

Żabka coraz prężniej działa w zakresie rozbudowywania sieci swoich sklepów i co chwilę testuje nowe, ciekawe innowacje. Pisaliśmy już o samoobsługowych Żabkach , w których można zrobić zakupy bez pomocy ekspedientki. Teraz przyszła pora na mobilne Żabki. Co to dokładnie oznacza? Żabka otwiera mobilne sklepy Żabka startuje z pierwszymi mobilnymi sklepami. Pierwszy taki sklep stanął w miniony weekend w strefie gastronomicznej Wrocław Tattoo Konwent, który odbył się na Stadionie Wrocław. W pobliżu festiwalu ustawiono mobilną Żabkę. Uczestnicy festiwalu mogli w niej kupić zimne i gorące przekąski m.in. kanapki , sałatki , burgery i hot dogi , cieple i zimne napoje oraz świeżo zmieloną kawę. Już wkrótce sieć zamierza ustawić podobne punkty w pobliżu szkół i uczelni, koncertów, festiwali i wydarzeń sportowych a w sezonie urlopowym w miejscowościach letniskowych. Sklepy Żabka są obecne zarówno w dużych aglomeracjach, jak i małych miejscowościach. Staramy się być jak najbliżej naszych klientów, dlatego tworzymy nowe rozwiązania, umożliwiające im skorzystanie z naszej oferty także w miejscach, w których spędzają oni wolny czas. Nowy koncept jest mobilny, a to oznacza, że stoisko jest montowane na czas eventu i demontowane po jego zakończeniu, by mogło funkcjonować na kolejnych wydarzeniach – poinformował w oficjalnym komunikacie Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Żabka Polska. Żabka stawia na „szybkość i jakość obsługi" Na festiwalach i koncertach głód dopada szybko. Właśnie to przyświecało idei stworzenia punktów, w których bez problemu można kupić smaczne i ciepłe pożywienie. W komunikacie poinformowano, że Żabka stawia przede wszystkim na szybkość i jakość obsługi. Asortyment ograniczono więc do przekąsek i napojów. W mobilnych...