Kanapki z jajkiem i awokado
azurita/Adobe Stock
Newsy

Smakowita kanapka z jajkiem w zupełnie nowym wydaniu. Od teraz codziennie będziesz jeść ją na śniadanie

Jak sprawić, by jajko na śniadanie nie wiązało się z nudą i rutyną? Ten zielony owoc idealnie smakuje w połączeniu z jajkiem!
Hubert Rój
listopad 30, 2020

Mowa tu oczywiście o awokado. Moda na ten zielony owoc została zapoczątkowana przez wegan. Osoby ograniczające w swojej diecie mięso i produkty odzwierzęce, zajadają się tym zielonym owocem, gdyż jest on niezwykle tłusty. Właśnie awokado jest dla nich ważnym źródłem zdrowych tłuszczów nienasyconych.

To prawda, awokado nie należy do najtańszych produktów. Jednak popyt na ten owoc wzrasta, w związku z tym w marketach awokado jest coraz tańsze. Tutaj nasza mała uwaga – niektórzy uważają, że awokado to jednak warzywo. Wiąże się to z jego neutralnym, niesłodkim smakiem. Nie będziemy rozstrzygać tego sporu. Ważne, że awokado jest niezwykle zdrowe i smaczne!

Jeżeli ktoś sądzi, że awokado powinni jeść tylko weganie, jest w błędzie. Ten zielony owoc świetnie komponuje się właśnie z gotowanymi jajami. Spróbujcie takiej wystrzałowej mieszanki na kanapkach. Efekt przekroczy wasze oczekiwania. Wystarczy dodać nieco oliwy, posypać delikatnie pieprzem i voilà!

Kanapki z jajkiem i awokado – przepis:

Magda Gessler odpowiada na pytania

Składniki:

  • Pieczywo (ciemne lub jasne – wybierzcie wasze ulubione)
  • Jedno dojrzałe awokado (uważajcie, by nie kupić zepsutego – taki owoc może mieć na skórce plamki i brzydkie wypryski)
  • 2-3 jaja ugotowane na półmiękko
  • Nieco oliwy z oliwek
  • Sól i pieprz

Przygotowanie:

  • Jaja gotujemy na półmiękko, czyli około 2-3 minuty liczone od momentu aż woda zacznie wrzeć.
  • Awokado rozcinamy na pół, w pestkę wbijamy nóż i okrężnym ruchem wyciągamy ją z owocu.
  • Z awokado wydobywamy miąższ i przekładamy do miseczki lub moździerza.
  • Dodajemy nieco oliwy z oliwek i soli do smaku i rozgniatamy delikatnie na coś w rodzaju pasty.
  • Ugotowane jaja staramy się pokroić w ładne plasterki.
  • Kromki chleba smarujemy najpierw pastą z awokado, a następnie układamy na nich plasterki jajek.
  • Podajemy posypane szczyptą pieprzu.
owoce
unsplash.com/@clemono
Newsy Wyjątkowo niebezpieczny owoc, który dostępny jest w każdym sklepie. Lekarze ostrzegają
Modę na ten owoc zapoczątkowali weganie, czyli osoby ograniczające w swojej diecie mięso i produkty pochodzenia zwierzęcego. Okazuje się, że może być bardzo niebezpieczny.
Hubert Rój
grudzień 09, 2020

„Roślinożercy” zajadają się tym właśnie zielonym owocem, gdyż jest on niespotykanie tłusty, jak na roślinę. To właśnie awokado jest dla wegan jednym z najważniejszych źródeł zdrowych tłuszczów nienasyconych. Awokado to owoc czy warzywo? Popyt na ten owoc wzrasta, dzięki czemu awokado przestaje być już bardzo drogie. W ten sposób coraz więcej z nas zaczyna się do niego przekonywać. Są tacy, którzy sądzą że awokado to jednak warzywo. Skąd takie pomysły? Chodzi o jego neutralny, niesłodki smak. Owoc czy warzywo? Właściwie jest to zupełnie nieistotne, bo można jeść je i na słodko i na słono. Najważniejsze, że awokado jest niezwykle zdrowe i smaczne! Wydawałoby się, że jedzenie tych smakowitych owoców kształtem przypominających gruszkę, nie ma wad. Nie wszystko złoto, co się świeci! Nie spodziewalibyście się, jak awokado może zaszkodzić. Cały problem tkwi w jego pestce. Nie chodzi o jej przypadkowe spożywanie – to z racji jej dużych rozmiarów jest dość problematyczne. Właściwości awokado Ten owoc jest niezwykle bogaty w nienasycone tłuszcze, kwas foliowy, beta karoten czy substancje mineralne (potas, magnez, cynk, miedź, wapń). Obniża cholesterol, reguluje ciśnienie krwi, zmniejsza ryzyko chorób serca i udarów, ma właściwości przeciwzapalne.   Niebezpieczna pestka awokado Zagrożenie spotyka nas podczas przygotowywania awokado do spożycia i wykrajaniu pestki. Holenderscy lekarze alarmują, że coraz więcej rani sobie ręce ostrymi nożami podczas rozcinania owocu. Do poradzenia sobie z awokado niezbędny jest ostry nóż. Za jego pomocą najpierw przecinamy owoc na pół, a następnie wbijamy go w dość twardą pestkę i wykręcamy ją niczym żarówkę. Sęk w tym, że holenderskim pacjentom zbyt często zdarza się sytuacja, w...

Przeczytaj
ciasto, oliwa
Dusan Zidar, jultud/Adobe Stock
Triki kulinarne Dlaczego warto upiec ciasto na bazie oliwy z oliwek? Będziecie zaskoczeni!
Zazwyczaj margaryna, czasem masło albo olej. Nasze mamy i babcie piekły czasem swoje wypieki również na smalcu. Tym razem spróbujemy upiec coś z użyciem oliwy z oliwek. Efekty będą piorunujące!
Hubert Rój
listopad 17, 2020

Tłuszcz, mąka i cukier to 3 główne składniki naszych słodkich wypieków. W kwestii cukru nie mamy zbyt wielkiego pola manewru do zmian. Podobnie z mąką – musimy wybierać głównie z różnych rodzajów mąk pszennych. Pozostaje tłuszcz. Czas przekonać się, czy wypieki na oliwie z oliwek są warte zachodu. Na początek warto skierować słowo do osób z góry odrzucających tego typu próby ze względów ekonomicznych. Spokojnie, wasza kieszeń zbytnio na tym nie ucierpi. Już teraz możemy dostać niezłej jakości oliwę z oliwek w każdym markecie. Co więcej – jej cena w przeliczeniu wcale nie odbiega znacznie od ceny masła. Zdumiewające efekty Co się stanie, gdy zamiast tradycyjnego tłuszczu, dodamy do naszego ciasta oliwy? Efekty będą niezwykle ciekawe. Pierwszą rzeczą, na którą na pewno zwrócicie uwagę będzie nieco inny smak naszego wypieku. Wcale nie gorszy, a za to może odrobinę ciekawszy, niż ten uzyskany dzięki tradycyjnym tłuszczom piekarniczym. Jednak oliwa ma jeszcze jedną specjalną właściwość, gdy użyjemy jej do pieczenia. Tłuszcz otrzymany z oliwek sprawi, że nasze wypieki będą nieco bardziej wilgotne, kiedy wyjmiemy je z piekarnika. Jeżeli użyjemy do pieczenia oliwy z oliwek, ciasta dłużej zachowają swoją świeżość. To może być prawdziwy hit w waszej kuchni! Kombinujmy ze smakiem Jeszcze jedna uwaga – nie obawiajcie się używać oliwy do słodkich wypieków. Wbrew pozorom oliwa, kojarzona ze słonymi oliwkami, nie wpłynie negatywnie na smak waszych ciast. Oprócz tego gorąco polecamy dodawanie oliwy z oliwek do wypieków drożdżowych, a zwłaszcza wszelkiego rodzaju bułek i pit w stylu śródziemnomorskim. Źródło: mashed.com

Przeczytaj
Chleb z humusem
Sebastian Studio/Adobe Stock
Przepisy Jedyna w swoim rodzaju pasta czosnkowa na kanapki. Świetna na odporność. Jedz ją codziennie, a nie zachorujesz
Czosnek jest jednym z tych warzyw, które koniecznie musimy jeść słotną jesienią. Na przykład w postaci smacznej pasty na kanapki.
Hubert Rój
listopad 17, 2020

Wyobraźcie sobie taką sytuację – boli was głowa, macie katar i kaszel i szukacie remedium na wasze problemy z infekcjami i przeziębieniami. Jednocześnie chcecie koniecznie zjeść coś smakowitego, o ostrym wyrazistym smaku. No tak, przecież w czasie grypy zatkany nos i brak wyostrzonego smaku to smutny standard. W pierwszej kolejności polecamy wam zdrowotne syropy na bazie czosnku, miodu i cytryny, które szybko stawiają na nogi nawet najbardziej chorowite jednostki. Nie samym syropem żyje jednak człowiek. Okazuje się, że silny głód, także można zabić w zdrowotny sposób – dzisiaj polecamy dla was wybitnie zdrową pastę czosnkową . W sam raz na kanapki dla największych głodomorów. Musimy jednak zrobić jedno bardzo ważne zastrzeżenie. Wielu z nas uwielbia smak pieczonego czosnku. Na pewno to znacie. Wkładamy do piekarnika (np. podczas pieczenia ziemniaków czy pieczeni) ząbki nieobranego czosnku, a potem delektujemy się wspaniałym smakiem. Warto jednak zastanowić się, czy nie lepiej jadać czosnek na surowo . Dlaczego? Surowy i pieczony czosnek to dwie zupełnie różne rzeczy. Ząbek czosnku zjedzony na surowo dostarczy nam wielu minerałów i witamin, które pomagają w walce z chorobami, zakażeniami, a także zwiększają naszą odporność. Nie bez przyczyny czosnek zwany bywa naturalnym antybiotykiem . Czosnek pieczony traci niestety wiele z tych walorów. Dlatego warto zostawić jego konsumpcję na przykład na okres letni, gdy mamy znacznie szerszy dostęp do witamin z innych owoców i warzyw. A teraz czas już na przepis na wspomnianą pastę czosnkową na kanapki. Składniki: 25 dag obranego czosnku (tak, to spora ilość. Nie warto jednak tym razem oszczędzać na czosnku, bo efekt przekroczy wasze oczekiwania!) 30 ml oliwy z oliwek Łyżka soku ze świeżo...

Przeczytaj
natalia siwiec dieta
AdobeStock
Gwiazdy Natalia Siwiec zjada je codziennie. Dzięki temu ma idealnie boską figurę!
Niesamowita figura Natalii Siwiec to efekt systematycznej pracy nad ciałem. Celebrytka dba o nie zarówno z zewnątrz, jak i od wewnątrz. Wiele zawdzięcza swojej zbilansowanej i zdrowej diecie!
Weronika Kępa
listopad 08, 2020

Jeszcze kilka lat temu nie potrafiła odmówić sobie wysokokalorycznych posiłków ociekających tłuszczem. Uwielbiała hamburgery z frytkami, nie stroniła od słodyczy. Od kiedy stała się rozpoznawalna zaczęła przywiązywać większą wagę do swoich posiłków. Teraz stara się jeść zdrowo i smacznie. Wartościowe nawyki żywieniowe przekazuje też swojej małej córeczce Mii. Sekret boskiej figury Jednym z ulubionych przysmaków Natalii Siwiec jest… fit  kanapka z pastą z awokado i jajkiem sadzonym ! Ten niewinnie wyglądający zielony owoc to źródło wielu cennych wartości odżywczych. Zawarte w nim tłuszcze pozytywnie wpływają na nasze zdrowie, obniżając poziom cholesterolu, a także regulując ciśnienie krwi. Najbardziej kaloryczny owoc Awokado to jednocześnie najbardziej kaloryczny owoc jaki istnieje na rynku. Jednak jego regularne spożywanie o dziwo nie sprawia, że znacznie przybieramy na wadze. Owoc ten idealnie wspomaga kontrolowanie apetytu . Zjedzenie zaledwie połowy awokado powoduje uczucie sytości, które utrzymuje się zdecydowanie dłużej niż po innych produktach. Dzięki niemu spada również chęć na podjadanie między posiłkami! Nic prostszego Pasta z awokado i jajek jest banalnie prosta do przyrządzenia i może stanowić świetny dodatek do kanapek śniadaniowych! Dojrzałe awokado wystarczy doprawić solą i pieprzem, skropić sokiem z cytryny i dodać ulubione zioła (na przykład świeżą kolendrę). Całość rozgnieść widelcem i wymieszać do całkowitego połączenia. Tak przygotowaną pastą można posmarować kanapkę, a na wierzch położyć jajko sadzone. To proste! Spróbuj i zachwycaj figurą! Źródło: tvnstyle.pl, poradnikzdrowie.pl

Przeczytaj