Coraz więcej Polaków robi zakupy codziennie. Gdzie najczęściej?
AdobeStock
Newsy

Coraz więcej Polaków robi zakupy każdego dnia. Gdzie najczęściej?

Jak często robicie zakupy? Raz w tygodniu, dwa, a może częściej? Jak pokazują badania, coraz więcej Polaków robi zakupy każdego dnia. Gdzie najczęściej?

Jeszcze 10 czy 20 lat temu, Polacy szturmem opanowywali w weekend sklepy spożywcze robiąc gigantyczne zakupy ”na cały tydzień”. Od tamtego czasu sporo się jednak zmieniło i robimy je o wiele częściej.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez aplikację Moja Gazetka, w 2018 roku odnotowano ponad 10% wzrost osób, które robią zakupy codziennie, a w ubiegłym roku wzrost ten wyniósł aż 43%.

Magda Gessler odpowiada na pytania

Wyniki ankiety

Jak wyglądały nasze preferencje zakupowe w 2020 roku? Wnioski, jakie płyną z ankiety, są następujące.

  • "niemal codziennie" zakupy robi 42,9 proc. respondentów
  • „raz w tygodniu” 41,5 proc. badanych
  • 1,5 proc. ankietowanych wychodzi do sklepu "kilka razy w ciągu dnia"

Jeżeli zaś chodzi o nasze zwyczaje zakupowe w 2018 roku, wyglądały one następująco:

  • 10,4 proc. więcej użytkowników robiło zakupy "niemal codziennie"
  • 28,3 proc. użytkowników robiło zakupy "raz w tygodniu"
  • 2,8 proc. wychodziło do sklepu "kilka razy w ciągu dnia"
Zobacz także
Majówka już blisko. W Auchan cena grilla zwal z nóg. Takiej promocji jeszcze nie było

Auchan dostarczy wam zakupy... do bagażnika. Skorzystacie?

Pierwsze takie zakupy w Polsce! Wprost pod dom klienta dostarczył je...

Pierwsze takie zakupy w Polsce! Wprost pod dom klienta dostarczył je...

Gdzie najczęściej robimy zakupy?

Jak pokazują wyniki badania, Polacy najczęściej wybierają się na zakupy spożywcze do Biedronki (jest ona ulubionym sklepem 94,3 proc. badanych). Na drugim miejscu uplasował się Lidl (72,6 proc.) a dalej: Kaufland (41,6 proc.), Dino (27,9 proc.), Auchan (24,5 proc.) i Netto (23,7 proc.).

Jeżeli zaś chodzi o drogerie, to ulubioną drogerią Polaków jest Rossmann, w którym zakupy robi aż 92,7 proc. badanych. Tekstylia i drobne artykuły gospodarstwa domowego, najchętniej kupujemy w Pepco, które wskazało aż 87,9% respondentów.

Jaki wpływ na nasze zwyczaje zakupowe ma pandemia?

Czy pandemia koronawirusa sprawiła, że zaczęliśmy robić zakupy rzadziej?

  • co trzecia osoba biorąca udział w ankiecie (34,7 proc.) przyznała, że pandemia COVID-19 nie wpłynęła wcale na jej preferencje zakupowe
  • co czwarta osoba chodzi na zakupy tylko wtedy, gdy w sklepie jest mały ruch
  • prawie 40 proc. osób robi zakupy częściej
  • co trzecia osoba planuje je dokładniej

Źródło: wirtualnemedia.pl

Czytaj też: 

 

Przetwory, domowe przetwory - przykra informacja
Unsplash
Newsy
Przygotowujesz domowe przetwory? Mamy przykrą informację!
Właśnie rusza sezon na zimowe przetwory. W tym roku zdecydowanie mniej Polaków przygotuje słoik do domowej spiżarni. Dlaczego?

Sezon na domowe przetwory tuż tuż - mimo tego, w tym roku zdecydowanie mniej Polaków planuje przygotować słoiki na zimę. Taki zamiar ma 52 proc. ankietowanych - wynika z Barometru Providenta.  Do słoików najczęściej trafiają ogórki. Polacy lubią też dżemy i konfitury. W tym roku, w przeciwieństwie do ubiegłego, na przetwory zdecydowało się 25 procent mniej badanych. Kiedy w ubiegłym roku pomysły na domowe przetwory deklarowało 75 procent badanych, w tym roku liczna ta spadła do 52 procent. Wśród ankietowanych pań twierdząco odpowiedziało prawie 60 procent, zaś wśród panów podobną chęć zadeklarowało 45 procent.   – Zdecydowanie najczęściej robimy ogórki – kiszone i konserwowe. Drugie w kolejności są dżemy i konfitury – wymienia Karolina Łuczak.   Blisko 55 proc. ankietowanych twierdzi, że w ich domach słoiki na zimę robi się niemal co roku, zaś co trzeci mówi, że zdarza się to czasami. Motywacją jest przede wszystkim smak domowych przetworów. Polacy oceniają je jako lepszy niż kupowanych produktów w słoikach. Cenią także to, że można je przygotować z naturalnych składników. Dodatkowym wartością samodzielnie przygotowywanych słoików jest ich zawartość. Zimowe przetwory to prawdziwe bogactwo odporności! – Przetwory przygotowują przede wszystkim osoby młode, do 24. roku życia, oraz osoby powyżej 50. roku życia. Wynika to prawdopodobnie stąd, że młodzi ludzie kierują się przede wszystkim szczególnym podejściem do zdrowego żywienia i ekologii, natomiast starsze kontynuują z kolei domową tradycję – wskazuje rzeczniczka Provident Polska. Najczęściej korzystamy z rzeczy, które sadzimy we własnych ogrodach lub tych, jakie akurat przekażą nam w odpowiednim na to sezonie - rodzina, czy znajomi....

Odpady bio
Pixabay/Hans
Newsy
Prawda wyszła na jaw! Tyle kilogramów żywności marnotrawi przeciętny Polak!
Najsmutniejszy rodzaj marnotrawstwa to ten, w którym do koszy trafia niewykorzystana żywność. Ile kilogramów ważą nieprzemyślane zakupy Polaków?

Z Rejestru Badań Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że najwięcej oszczędności tracimy na nietrafionych zakupach spożywczych. Liczba marnowanej w Polsce żywności może w ciągu roku dochodzić nawet do 9 mln ton. Przerażające liczby Zakupy spożywcze to nieodłączny element codzienności każdego z nas. Najchętniej na zakupy wybieramy się właśnie po produkty do jedzenia. Nie wszystko co znajduje się w naszym koszyku, trafi później na talerze.  Statystyki dotyczące marnotrawienia żywności wprawiają w osłupienie. Wynika z nich, że każdy Polak wyrzuci w ciągu roku ok. 235 kilogramów niewykorzystanego jedzenia. Wniosek: kupujemy więcej, niż faktycznie potrzebujemy. Eksperci zabierają głos Według rejestru mamy zbyt duży poziom zaopatrzenia w sklepach. Towar zalega na półkach tygodniami i przez to traci termin przydatności. Do zbyt dużych zakupów zachęcają także ceny. Relatywnie niskie skłaniają do robienia ponadprogramowych zapasów. Konsumenci są też mało odporni wobec działań marketingowych producentów i sprzedawców.  "W okresach przedświątecznych jesteśmy na nie szczególnie podatni" - powiedziała PAP rzeczniczka BIG InfoMonitor Halina Kochalska. Najmniej odporni na wpływ jesteśmy w sklepie spożywczym. Równie mało rozsądne zakupy robimy w aptece, sklepach z odzieżą i wyposażeniem wnętrz. Kupując na zapas, zagracamy własną przestrzeń. Kieszeń przeciętnego Polaka To, czego nie zużyjemy, trzeba wyrzucić. Taka rozrzutność odbija się na domowych finansach. Straty z tego powodu odczuwa aż trzech na czterech badanych. Przecieka nam przez palce do 3 procent dochodów. W skrajnych przypadkach brak dyscypliny i planowania wydatków obniża nasze oszczędności aż o 10 procent. Wspomniana dyscyplina wzrasta wraz z wiekiem. Przemyślane...

Badanie: Polacy bardziej tęsknią za zakupami w galeriach handlowych niż za schabowym na weselu. A wy co wolicie?
AdobeStock
Newsy
Badanie: Polacy bardziej tęsknią za zakupami w galeriach niż za schabowym na weselu. Wy co wolicie?
Pandemia koronawirusa trwa od ponad roku, a lockdown cały czas się przedłuża. Jak wpływa to na samopoczucie Polaków? Sprawdźcie wyniki badania.

Od 27 marca 2021 roku w Polsce cały czas obowiązuje lockdown. Początkowo wprowadzono go tylko na dwa tygodnie, ale już dwukrotnie został przedłużony. Niestety, na razie nie słychać pewnych zapowiedzi zniesienia tak restrykcyjnych obostrzeń po weekendzie majowym. A przeprowadzone ostatnio badanie Inquiry wskazuje, że Polakom bardzo brakuje odwiedzania sklepów oraz innych aktywności, z których musieli zrezygnować przez lockdown. Poznajcie wyniki badania. Tęsknota za zakupami Wyniki badania Inquiry mogą być dla niektórych zaskakujące. Okazało się, że Polakom w pandemii najbardziej brakuje możliwości robienia zakupów w galeriach handlowych – takiej odpowiedzi udzieliło 36% badanych osób. Nieco mniej, bo 34% stwierdziło, że nie mogą się doczekać możliwości uczestniczenia w chrzcinach, komuniach czy weselach. 31% respondentów odpowiedziało, że podczas pandemii najbardziej przeszkadza im fakt zamknięcia siłowni i basenów, a 29% nie może się doczekać powrotu organizacji koncertów na żywo. Zmęczenie noszeniem maseczek Polaków zapytano także o to, co jest dla nich największą niedogodnością podczas pandemii koronawirusa. Aż 70% odpowiedziało, że męczy ich już noszenie maseczek. Co ciekawe, w tej kwestii respondenci są zgodni, ponieważ większość z nich udzieliła tej samej odpowiedzi, niezależnie od miejsca zamieszkania, płci, wieku, wykształcenia czy zarobków. Trudno się dziwić – Polska jest jednym z niewielu krajów, w których trzeba nosić maseczkę wszędzie, także na świeżym powietrzu. Wiele osób narzeka na jeszcze inne utrudnienia – irytuje ich brak dostępu do opieki zdrowotnej w innej formie niż teleporada, tęsknią za podróżami i wychodzeniem do restauracji. Samopoczucie Polaków w trakcie pandemii Przedłużająca się pandemia i lockdown...

sklepy promocje
AdobeStock
Newsy
Nie lubicie przepłacać? Oto najtańszy supermarket. Bije na głowę Lidla i Biedronkę
Gdzie można zrobić zakupy najtaniej? Najnowsze badanie zaskakuje wynikami!

Nikt nie lubi przepłacać. A już zwłaszcza nie za codziennie zakupy spożywcze! Niektórzy regularnie śledzą gazetki promocyjne różnych sieci handlowych w poszukiwaniu najlepszych promocji i ruszają na zakupy zrobić zapasy ulubionych produktów, które zostały przecenione. Tak naprawdę trudno im się dziwić – w obliczu pandemii, drożejącego prądu, coraz wyższych podatków oraz przez inne czynniki produkty spożywcze są coraz droższe, a pensje niestety takie same. Dlatego Polacy szukają oszczędności, gdzie tylko mogą i coraz świadomiej dokonują zakupów. Pozorne oszczędności Jakie supermarkety mają według was najlepszą ofertę? Gdzie można najtaniej zrobić zakupy? Popularne dyskonty od lat reklamują się jako te, które oferują produkty w najniższych cenach. Taka reklama jest bardzo skuteczna, ponieważ wiele osób wciąż wskazuje takie sklepy jak Biedronka czy Lidl jako te, w których można tanio kupić produkty spożywcze. Ale czy mają rację? W których sklepach zakupy wychodzą najtaniej? Postanowiono to sprawdzić, a wyniki są bardzo zaskakujące! Dokąd najlepiej na zakupy? Najtańszy supermarket to... Agencja badawcza ASM Sales Force Agency przeprowadziła badanie, które miało na celu sprawdzić jak kształtowały się ceny w styczniu 2021 roku w sklepach spożywczych w Polsce. Aby wyniki były jak najbardziej miarodajne, sprawdzono ceny tych samych produktów we wszystkich badanych sklepach za pomocą „koszyka zakupów”, czyli ustalonych wcześniej towarów z kategorii FMCG, czyli szybko zbywalnych. To na przykład pieczywo, nabiał, wędliny czy owoce i warzywa. Co wykazało przeprowadzone badanie? Okazało się, że wzrost cen jest już naprawdę zauważalny. Średnio ceny wzrosły o 2 procent, co daje dodatkowe 5 zł za każdy koszyk. Średnio za przyjęty kosz zakupów...