Jeszcze 10 czy 20 lat temu, Polacy szturmem opanowywali w weekend sklepy spożywcze robiąc gigantyczne zakupy ”na cały tydzień”. Od tamtego czasu sporo się jednak zmieniło i robimy je o wiele częściej.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez aplikację Moja Gazetka, w 2018 roku odnotowano ponad 10% wzrost osób, które robią zakupy codziennie, a w ubiegłym roku wzrost ten wyniósł aż 43%.

Wyniki ankiety

Jak wyglądały nasze preferencje zakupowe w 2020 roku? Wnioski, jakie płyną z ankiety, są następujące.

  • "niemal codziennie" zakupy robi 42,9 proc. respondentów
  • „raz w tygodniu” 41,5 proc. badanych
  • 1,5 proc. ankietowanych wychodzi do sklepu "kilka razy w ciągu dnia"

Jeżeli zaś chodzi o nasze zwyczaje zakupowe w 2018 roku, wyglądały one następująco:

Zobacz także:

  • 10,4 proc. więcej użytkowników robiło zakupy "niemal codziennie"
  • 28,3 proc. użytkowników robiło zakupy "raz w tygodniu"
  • 2,8 proc. wychodziło do sklepu "kilka razy w ciągu dnia"

Gdzie najczęściej robimy zakupy?

Jak pokazują wyniki badania, Polacy najczęściej wybierają się na zakupy spożywcze do Biedronki (jest ona ulubionym sklepem 94,3 proc. badanych). Na drugim miejscu uplasował się Lidl (72,6 proc.) a dalej: Kaufland (41,6 proc.), Dino (27,9 proc.), Auchan (24,5 proc.) i Netto (23,7 proc.).

Jeżeli zaś chodzi o drogerie, to ulubioną drogerią Polaków jest Rossmann, w którym zakupy robi aż 92,7 proc. badanych. Tekstylia i drobne artykuły gospodarstwa domowego, najchętniej kupujemy w Pepco, które wskazało aż 87,9% respondentów.

Jaki wpływ na nasze zwyczaje zakupowe ma pandemia?

Czy pandemia koronawirusa sprawiła, że zaczęliśmy robić zakupy rzadziej?

  • co trzecia osoba biorąca udział w ankiecie (34,7 proc.) przyznała, że pandemia COVID-19 nie wpłynęła wcale na jej preferencje zakupowe
  • co czwarta osoba chodzi na zakupy tylko wtedy, gdy w sklepie jest mały ruch
  • prawie 40 proc. osób robi zakupy częściej
  • co trzecia osoba planuje je dokładniej

Źródło: wirtualnemedia.pl

Czytaj też: