Ceny w sklepach rosną w rekordowym tempie. W ostatnim czasie w Polsce miał miejsce drastyczny wzrost cen żywności. Podrożało dosłownie wszystko – pieczywo, mięso, warzywa i owoce, olej i produkty mleczne. Zdaniem ekspertów, nadchodząca zima może być dla Polaków szokiem a ceny żywności dalej będą rosnąć.

Jak pokazują statystyki, w ostatnim kwartale tego roku, jedzenie może być nawet o 10-12 proc. droższe w ujęciu rocznym. Nic dziwnego, że coraz więcej Polaków zaczyna kupować żywność tylko i wyłącznie na promocjach.

Polacy coraz częściej kupują jedzenie na promocjach

Coraz więcej Polaków robi zakupy tylko i wyłącznie na promocjach. Jedyne znaczenie zaczyna mieć dla nich cena. Nie liczy się natomiast ani marka ani jakość kupowanego produktu. Jak pokazują statystyki, to już trzecia co do wielkości grupa wśród konsumentów.

Oszczędność jest tym, na czym zależy im najbardziej. To dlatego wybierając się na zakupy jedyne czym się kierują to tym, czy dany produkt został objęty promocją. Eksperci nazywają ich cenoholikami – osoby te robią zakupy tylko wtedy, gdy mają pewność, że kupują po promocyjnej cenie.

Zobacz także:

Co o łowcach promocji mówią statystyki?

Pracownia Kantar przeprowadziła ostatnio badania, które wyłoniły trzy najczęstsze grupy konsumentów.

  • 1 grupa (24 procent Polaków) - to osoby, które mają  „rozważne i pragmatyczne” podejście do zakupów. Podczas robienia zakupów szukają produktów w niskich cenach. Dobrze wiedzą, co chcą kupić, ale czekają na odpowiedni moment.
  • 2 grupa (18 procent Polaków) to osoby, które kupują „z przymusu”. Osoby te są nieufne w stosunku do ofert specjalnych i chcą jak najszybciej mieć zakupy za sobą.
  • 3 grupę stanowią tzw. cenoholicy, którzy stanowią już 16 procent wszystkich konsumentów.

Najniżej w zestawieniu uplasowali się zakupowi entuzjaści, który podążają za trendami i wskazówkami influencerów.

Aspekt cenowy staje się coraz ważniejszy dla polskiego konsumenta. I z tego wynikają ww. zmiany. Jednak nadal istnieje silna grupa shopperów chętnie kupujących nowości produktowe. Niemniej nawet najbardziej entuzjastyczne podejście do zakupów przestaje być już spontaniczne, a staje się coraz bardziej planowane, połączone z robieniem list zakupów i pilnowaniem domowego budżetu - powiedział Marcin Lenkiewicz z grupy Blix.

Źródło: Radio ZET