koktajl owocowo-warzywny przepis
Adobe Stock
Newsy

Chcecie schudnąć i pozbyć się toksyn? Pijcie szklankę tego płynu codziennie rano

Jeśli od pewnego czasu staracie się zgubić zbędne kilogramy, ale wciąż wam nie wychodzi, spróbujcie włączyć do swojej codziennej diety ten zdrowy, warzywno-owocowy koktajl. Napój oprócz tego, że korzystnie wpłynie na waszą sylwetkę, to również oczyści organizm ze szkodliwych z toksyn.

Nie od dziś wiadomo, że warzywa i owoce to źródło wielu cennych składników i wartości odżywczych. Włączone do codziennej diety służą nie tylko dzieciom, ale również dorosłym. 

Bowiem produkty przyczyniają się między innymi do właściwego funkcjonowania układu odpornościowego, ale także wspomagają usuwanie z organizmu szkodliwych toksyn oraz odchudzanie.

Specjaliści twierdzą, że codzienną dawkę warzyw i owoców najlepiej jest spożywać w formie zdrowych koktajli. Ten sposób sprawia, że organizm zdecydowanie szybciej przyswaja cenne składniki oraz łatwiej trawi produkty. 

Należy również pamiętać, że o wiele łatwiej jest wypić jeden sok niż zjeść w ciągu jednego dnia mnóstwo różnych warzyw. Dlatego mamy dla was propozycję nie do odrzucenia. Ten koktajl z pewnością wam zasmakuje!

Magda Gessler odpowiada na pytania

Przepis na koktajl owocowo-warzywny

Będziecie potrzebować

  • 1 świeżego ogórka
  • 1 łodygę selera
  • 1 jabłko
  • 2 szklanki szpinaku
  • 1 cytrynę

Przygotowanie

  1. Świeżego ogórka umyjcie, obierzcie ze skóry i pokrójcie na kilka mniejszych części.
  2. Jabłko umyjcie, obierzcie ze skóry i usuńcie gniazda nasienne oraz pestki.
  3. Selera i liście szpinaku przepłuczcie pod bieżącą wodą.
  4. Tak przygotowane składniki umieśćcie w sokowirówce jeden po drugim. 
  5. Jeśli powstały sok jest według was zbyt gęsty możecie dolać do niego niewielką ilość wody lub dorzucić kilka kostek lodu.
  6. Na sam koniec do koktajlu dodajcie świeżo wyciśnięty z cytryny. Całość dokładnie zamieszajcie.

Gotowe!

nadciśnienie sposoby domowe
AdobeStock
Zdrowie
Trzy przepyszne soki warzywne, które obniżają nadciśnienie! Tanie składniki, które masz w lodówce!
Jeśli twoi bliscy cierpią na nadciśnienie, przygotuj im jeden z tych soków! Są zdrowe, łatwe w przygotowaniu, tanie i przede wszystkim - przepyszne!

Nadciśnienie bywa związane z wiekiem, ale najczęściej występuje wraz z innymi chorobami. Poza leczeniem farmakologicznym warto wdrożyć naturalne rozwiązania, które mogą pomóc złagodzić objawy nadciśnienia i są zdrowsze od tabletek. Przygotowaliśmy dla was trzy proste przepisy na smaczne soki, które obniżą wasze ciśnienie! Sok z buraka Buraki słyną ze swoich zdrowotnych właściwości. Szczególnie poleca się je anemikom ze względu na ogromne ilości żelaza zawartego w burakach. Również osoby cierpiące na nadciśnienie skorzystają z tego warzywa. Poza żelazem buraki bogate są także w azotany, które pomagają regulować ciśnienie krwi. Już w kilka godzin potrafią obniżyć ciśnienie skurczowe! Do przygotowania potrzebne są tylko buraki i odrobina soli. Buraki myjemy i obieramy ze skórki, a następnie kroimy drobno w kostkę. Wrzucamy je do blendera i miksujemy. Uzyskaną papkę wyciskamy na sitku do słoika, miseczki lub innego naczynia i gotowe! Sok ze szpinaku Liście szpinaku większość ludzi docenia dopiero w dorosłości. To warzywo jest pysznym dodatkiem do mięs, warzyw, naleśników i sałatek. Warto też zrobić z niego sok, który doskonale pomaga złagodzić objawy nadciśnienia. Aby przygotować sok, potrzebujecie jedynie liści szpinaku i wyciskarki. Ponieważ smak szpinaku jest mało wyrazisty, polecamy dodać do niego jabłko lub marchewkę. Sok z marchwi Marchewki są doskonałym źródłem potasu, który reguluje pracę serca, a do tego pysznie smakują! Do blendera wrzuć 4 obrane, umyte i pokrojone w kostkę marchewki. Możesz dodać jeszcze jabłko do smaku. Zblenduj całość na jednolitą papkę i przecedź przez sitko. Smacznego!   Źródło: www.ndtv.com Źródło zdjęcia: AdobeStock

przeziębienie domowe sposoby
AdobeStock
Przepisy
Wypij to NA CZCZO, a choroba cię nie dopadnie! Składniki masz w lodówce!
Przyszła jesień i czujesz się osłabiona? Wypróbuj ten przepis na prawdziwą bombę witaminową - domowy sok na wzmocnienie odporności!

Jesienna aura nas nie rozpieszcza. Zimno, wilgotno i ponuro – ten czas to prawdziwe wyzwanie dla naszego układu odpornościowego. Jak wzmocnić organizm jesienią i ustrzec się przed przeziębieniem? Wypróbuj ten banalnie prosty przepis na sok warzywny! Domowe soki na wzmocnienie odporności Na odporność i zdrowy organizm nie ma nic lepszego niż witaminy prosto ze świeżych warzyw i owoców. Nie ma sensu łykać multiwitaminy w tabletkach – wszystkie znajdziecie w pobliskim warzywniaku! Wystarczy wrzucić wybrane warzywa i owoce do blendera, zmiksować i już – domowy zastrzyk witamin gotowy! Dziś mamy dla was świetny i prosty przepis na witaminowy sok, idealny na jesień. Domowy sok na odporność – przepis Do przygotowania tego soku potrzebujecie: 2-3 garści świeżego szpinaku 2 duże pomarańcze 2 łodygi selera Kawałeczek imbiru (ok. 2 cm) Pomarańcze i imbir obierz, umyj seler i pokrój wszystko na kawałki. Wszystkie składniki wrzuć do blendera i zmiksuj. Możesz dolać odrobinę wody lub mleka. I gotowe! Jeśli konsystencja gęstej papki ci nie odpowiada, to możesz wlać więcej wody do blendera lub wycisnąć mieszankę na sitku do kubka. I gotowe!

niestrawność domowe sposoby
AdobeStock
Newsy
Dokucza wam świąteczne przejedzenie? Ten sok w mig się z tym rozprawi
Ledwo żyjecie po świętach? Wypróbujcie ten sok oczyszczający, dzięki któremu szybko staniecie na nogi!

Choć w święta można się najeść bez wyrzutów sumienia, to bardzo szybko organizm zaczyna się odzywać i dokuczają mu różne dolegliwości. Senność, niestrawność, ból brzucha i wzdęcia to typowe oznaki przejedzenia. Na co dzień pewnie się pilnujecie i staracie się nie przejadać, ale w święta naprawdę trudno jest sobie odmówić! W efekcie w każde Boże Narodzenie wielu z was pewnie w trakcie świątecznych obiadów dyskretnie odpina guzik w spodniach, a w drugi dzień świąt marzycie o lekkim posiłku. Nic dziwnego – tradycyjne bożonarodzeniowe dania są bardzo ciężkostrawne i niejeden z nas przynajmniej raz w życiu święta odchorował.   By temu zapobiec, należałoby się trzymać żelaznej zasady – mniej jeść! Tylko jak to zrobić w trakcie świąt? Misja niemożliwa do spełnienia, więc pozostają inne sposoby. Można wspomóc zmęczony ciągłym trawieniem organizm i między posiłkami pić napój, który polepszy pracę układu trawiennego i złagodzi przykre dolegliwości. Naturalny sok oczyszczający Sok z tego przepisu pomoże oczyścić układ trawienny i wspomóc jego pracę. A to się bardzo przyda po świętach! Do jego przygotowania potrzebujecie jedynie: 1 jabłko 1 gruszkę 25 dag szpinaku 1 marchew Sok z pomarańczy Wodę Przygotowanie Jabłko, gruszkę i marchew umyjcie i obierzcie ze skórki, a następnie pokrójcie w kostkę. Szpinak umyjcie dokładnie wodą. Do blendera wsypcie wszystkie składniki. Wlejcie szklankę wody i trochę soku pomarańczowego. W zależności od tego jak gęsty lub słodki ma być wasz sok, możecie zmieniać proporcje soku i wody. Włączcie blender i zmieszajcie dokładnie wszystkie składniki. I gotowe! Jeżeli nie przepadacie za drobinkami owoców w soku, możecie przecedzić go do osobnego naczynia....

Detoks sokowy
Adobe Stock
Zdrowie
3-dniowe oczyszczanie sokiem krok po kroku! Twoje zdrowie szybko ci za to podziękuje!
W standardowej diecie przeciętnego Polaka nie brakuje tłustych i ciężkostrawnych dań. W większości nasze odżywianie jest również ubogie w owoce i warzywa. Taki stan rzeczy nie wpływa pozytywnie na nasz organizm. Warto więc spróbować oczyszczania sokami.

Detoks sokowy to obecnie jedna z najpopularniejszych form oczyszczania organizmu z wszelkich toksyn. Przede wszystkim jest on korzystny dla osób zmagających się z wrzodami żołądka lub stanami zapalnymi jelit, ale też dla wszystkich, którzy zwyczajnie czują potrzebę poczucia lekkości. Sposób ten korzystnie wpływa między innymi na utratę nadprogramowych kilogramów, ale również ogólne samopoczucie. Kilka ważnych rad Oczyszczanie sokami nie powinno trwać dłużej niż trzy dni (możesz je powtórzyć maksymalnie cztery razy w roku). W tym czasie dostarczaj do organizmu tylko świeże i samodzielnie przygotowane soki, pite na zmianę z wodą lub herbatą ziołową. Staraj się również nie wykonywać żadnych wymagających czynności. Odpuść sprzątanie i siłownię. Zamiast tego poczytaj książkę lub obejrzyj ulubiony serial. Podczas detoksu sokowego co dwie godziny musisz dostarczyć swojemu organizmowi pożywny sok warzywno-owocowy. W sumie powinnaś wypijać aż 6 soków w ciągu doby zaczynając swój dzień od szklanki ciepłej wody z cytryną. Pamiętaj, że soki należy przygotowywać w odpowiednich proporcjach. Najlepiej kiedy składają się w 70 proc. z warzyw i  w 30 proc. z owoców. Nie należy ich słodzić. Przykładowe kombinacje sokowe Propozycja nr 1. Składniki: pietruszka, seler, ogórek, szpinak, jabłko i cytryna. Propozycja nr 2. Składniki: kolendra, szpinak, marchew, jabłko, ananas, pomarańcza. Propozycja nr 3. Składniki: pietruszka, burak, marchew, jabłko, pomarańcza. Do przygotowania każdego z soków wystarczy zwykła sokowirówka. Wystarczy, że umyjesz, obierzesz i pokroisz składniki na ulubiony sok, a następnie umieścisz je w urządzeniu i gotowe! W razie problemów z doborem odpowiednich kombinacji sokowych powinieneś skontaktować się z...