Ból głowy
Pexels/Ivan Aleksic
Newsy

6 naturalnych sposobów na złagodzenie bólu głowy. Numer 3 was zaskoczy

Jeśli boli cię głowa, sięgnięcie po tabletkę powinno być czynnością ostateczną. Znamy inne, naturalne metody, by pozbyć się w mig tych uporczywych dla samopoczucia dolegliwości.
Aleksandra Jaworska
grudzień 02, 2020

Zdarza się, że ból głowy nie daje za wygraną. Spowodowany nim ucisk może promieniować zza oczu, do szyi, ramion i klatki piersiowej. Czasami mamy wrażenie, że dolegliwość wyostrza dźwięk. 

Kasia gotuje z Polki.pl - Ciasto marchewkowe z orzechowym kremem

Dobre wiadomości

Ból głowy to wyjątkowo uporczywa dokuczliwość. Może paraliżować nasze codzienne działania i obniżać samopoczucie. Nie zawsze wiemy skąd się wziął i na jak długo z nami zostanie. Jedno jest jednak pewne, istnieje wiele sposobów jego leczenia. 

Nie musicie od razu udawać się do lekarza czy sięgać po domową apteczkę. Znajomość własnego ciała będzie najlepszym lekarstwem. Odwołanie się do natury i próba zwalczenia bólu w pojedynkę? Jak najbardziej. Poznajcie niezawodne sposoby na ból głowy.

1. Masaż

Masowanie bolących obszarów, pomoże w znaczący sposób zmniejszyć ból głowy. Możesz spróbować pocierać skronie, szyję, plecy, głowę i ramiona. Zobacz, czy pulsujące lub kłujące uczucie odchodzi. Ruch palców powinien być delikatny lub kolisty.

Cotygodniowa sesja masażu może zmniejszyć migreny, a nawet wpłynąć na lepszy sen. Powodem, dla którego masaż zapewnia ulgę, są ruchy terapeutyczne skóry wokół obszarów dotkniętych bólem. Dotyk usprawnia przepływ krwi. Uciskane miejsca mogą zwyczajnie odpocząć.

2. Magnez

Jest znacznie bezpieczniejszy niż środek przeciwbólowy, ale o wiele bardziej skuteczny. Zwykle ci, którzy cierpią na migreny w pierwszej kolejności mają niski poziom magnezu. Jeśli zwiększysz jego spożycie, zmniejszysz częstość występowania migrenowych bólów głowy.

Magnez bywa też wypłukiwany z organizmu przez częste picie kawy i wysiłek fizyczny. Jeśli nie dbasz o jego sukcesywne uzupełnianie, bóle głowy mogą nawracać. Pamięć o suplementacji minerału, może ci pomóc nie tylko w walce z dolegliwościami głowy.

3. Akupunktura

Dzięki tej terapeutycznej metodzie twoje ciało poczuje się odprężone i zrelaksowane. Cienkie igły umieszczane pod skórą zmieniają przepływ energii w ciele. Choć leczenie może podnieść koszt twoich wydatków, odczujesz namacalne efekty, na które wato sobie pozwolić.

Eksperci od zdrowia od dawna alarmują, że akupunktura może zapobiec ostrej migrenie. Akupunktura luzuje napięcia w nieinwazyjny sposób, rozprawiając się z bólami. Powinna być wykonywana w certyfikowanych gabinetach, z użyciem zdezynfekowanych igieł.

4. Mięta pieprzowa i olejki eteryczne

Olejek eteryczny jest potrzebny nie tylko do aromaterapii. Przykładowo olejek miętowy ma długotrwały efekt chłodzenia na skórze, który będzie stymulować przepływ krwi do dotkniętych bólem regionów czoła. Rozluźni skurcze mięśni na tyle, że szybko poczujecie jego kojący wpływ.

Olejek lawendowy działa nieco inaczej. Olej ten jest znany jako stabilizator nastroju i ma właściwości uspokajające. Jeśli użyjesz ich razem, możesz stworzyć naturalne, niezwyciężone tarcze przed bólami głowy i nawracającymi migrenami.

5. Aerobik

Tak, dobrze przeczytaliście. Regularne ćwiczenia, takie jak szybkie spacery, jogging, jazda na rowerze, pływanie i wędrówki mogą być świetnym sposobem na złagodzenie bólu głowy. Jeśli masz intensywną migrenę, świeże powietrze i ruch mogą sprawić, że poczujesz się lepiej.

6. Kąpiel na zmianę

To terapia naturalna, jedynie dla odważnych. Chodzi w niej bowiem o stosowanie naprzemiennie ciepłej i zimnej wody. Wykazuje dużą skuteczność w walce z migreną. Poprawi działania całego układu krwionośnego. Mogą z niej korzystać kobiety w ciąży i małe dzieci. Dajcie się przekonać, a nie pożałujecie!

Komentarze
depresja sezonowa sposoby
Adobe Stock
Zdrowie Masz wahania nastroju? Zwalcz je w naturalny sposób. Oto najlepsza dieta na zimowe przygnębienie
Kiedy do Polski przychodzi jesień, a wraz z nią długie i ciemne wieczory, wielu osobom zaczyna doskwierać obniżony nastrój i złe samopoczucie. Temu problemowi można jednak łatwo zaradzić. Wystarczy, że włączysz do swojej diety kilka kluczowych produktów.
Weronika Kępa
grudzień 01, 2020

Niewielu wie, że obniżony nastrój w okresie jesienno-zimowym, potocznie nazywany przez wielu depresją, bądź chandrą, w rzeczywistości ma swój fachowy termin. Sezonowe zaburzenie afektywne , dotykające większość społeczeństwa, to istotnie rodzaj depresji związanej ze zmianami pór roku i przestawionym zegarkiem.  Wiele osób, nie zdając sobie sprawy z powagi sytuacji, za wszelką cenę chce poprawić swoje samopoczucie łykając tabletki, oglądając seriale, bądź zajadając słodycze. Jednak każda z tych dróg prowadzi donikąd. W tym stanie twój nastrój może poprawić tylko właściwie zbilansowana dieta.  Kwasy tłuszczowe omega-3 Badania przeprowadzone na jednym z amerykańskich uniwersytetów dowiodły, że spożywanie kwasów tłuszczowych omega-3, zawartych między innymi w łososiu, pozytywnie wpływa na nastrój. Bowiem osoby z ich wysoką zawartością w organizmie doświadczały o wiele łagodniejszych objawów depresji sezonowej niż pozostali. Witamina D Organizm każdego człowieka czerpię tę witaminę przede wszystkim ze słońca, którego tak brakuje jesienią i zimą. Jej niedobór bardzo negatywnie wpływa na samopoczucie. Na szczęście witaminę można również suplementować lub wchłaniać wraz z pożywieniem. Nie brakuje jej przecież w mleku, rybach, grzybach oraz jajkach. Słodycze Wbrew powszechnemu przekonaniu, słodycze wcale nie sprawiają, że czujesz się lepiej. Zawarty w nich cukier pobudza twój organizm tylko na chwilę. Po kilku minutach twoje samopoczucie jest jeszcze gorsze niż przed ich zjedzeniem. Zamiast żelków, ciastek i lodów, spróbuj włączyć do swojej diety jedną kostkę gorzkiej czekolady dziennie. Na pewno poczujesz różnicę. Banany Zawarty w bananach tryptofan, potas oraz magnez przede wszystkim...

Przeczytaj